För min egen skull ...

publicerat i Allmänt;
 
 
Varför gör man det? ja vi har alla olika skäl eller intressen för att tatuera in något som förmodligen skall sitta hela livet och som ibland kanske har en viss betydelse.
 
Jag älskar texter som betyder något för mig & jag vill ha det, oavsett vad någon kanske tycker att varför börja när man är så gammal, men det är ju så att man gjorde inte sånt när jag var ung, det var inte poppis heller.
 
Fanns inte i den utsträckningen heller och alla gör som dom vill eller hur, agapi som det står fast med Grekiska bokstäver betyder KÄRLEK jag har väldigt mycket kärlek till min man först & främst men också till själva landet.
 
Noten bakom örat står för musik & att kunna lyssna på både musik & allt annat vackert är värdefullt för mig, den är söt tycker jag.
 
För er som inte vet så har jag även 5 andra tatueringar en i nacken hjärtan & datum, en på under armen också grekiska bokstäver ....
 
En text på vänster fot utsidan och en fotlänk med ett ortodoxt kors som ligger på foten, och sist men inte minst min mans namn på vänster insida handleden.
 
Men ändå diskreta tycker jag, den som har gjort mest ont är den texten på foten det gjorde riktigt ont. Men vill man vara fin får man lida pin eller hur?
 
Har du någon tatuering? eller vill du skaffa en kanske?
 
Ses

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ♫♪ sandra:

åh gillar musiktatueringen du har :D

2:a kommentar, skriven , av OddStyle:

Jeg er enig det skulle gerne være for "sin egen skyld" og derfor synes jeg det er bedst at få lavet dem når man er voksen... Som ung kan man ofte lade sig rive med og det bliver måske ikke helt så overvejet...

Da jeg var ung havde jeg en veninde hvis kæreste havde en Tato forretning, alle mine venner dengang havde rigtig mange, mærkeligt nok fik jeg ikke én eneste... faktisk overvejede jeg det som voksen, men fik i stedet for en ring i navlen (et lille guldsmykke med diamant)

De ser fine ud begge to Eva og bedst er det når de betyder noget særligt. Kram fra OddStyle

3:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Hm..jag har 2 stycken....en ros (lila) på vänster arm o en Skorpion(horoskop) på höger arm. Har visat dem på min blogg :) Är sugen på en till, på axeln en fjäril..ska fundera än. Det är allas ensak :)

HA en fin 1 : a Maj!

Kramen

4:e kommentar, skriven , av Jane:

Jag har lovat mig själv att skaffa en innan jag fyller 50...
Kramar i massor finaste du / Jane

Kommentera inlägget här :