Ljuskonto

publicerat i Allmänt;
 
 
Ljus i alla olika sorter kommer väl till pass under hösten & vintern & jag hörde något roligt, på tv för ett tag sedan. Det pratades om inredning tror jag & då dom kom till ljus sa en av kvinnorna ...
 
Ja mitt ljuskonto är då inte litet & det har jag nog aldrig tänkt på så, men när man nu gör det så går det en himla massa ljus i både värmeljus, stearinljus, doftljus, blockljus.
 
Jag tänder ljus varje kväll/eftermiddag har det blivit nu när det varit jul och man varit ledig. Tänder inte lika många varje dag när jag jobbar.
 
Men i köket & sovrummet, toa, vardagsrummet har jag ljus, doftljus lite här & där efter behag. Vad vore hösten & vintern utan ljus??
 
Ja då var det fredag men det känns som måndag på nåt konstigt sätt, skall nog ta en pw på 1 timma behöver komma ut i dag då jag varit inne 2 dagar .
 
Nu skal jag dricka mitt morgonkaffe :) 
 
Ses
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Ja mitt ljuskonto är nog också rätt stort. Köper bara värmeljus med stearin, de med lite högre "kopp" som räcker längre! Kram

2:a kommentar, skriven , av maria:

hej fina du. Tänkte titta in och önska dig en god fortsättning och hoppas du haft en riktigt trevlig och mysig jul med dina nära och kära.
Stor kram
Maria

Svar: Detsamma Maria önskar jag dig kram
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Laura:

Hoppas morgonkaffet var gott och PWn gick bra :)
Ljuskonto haha, mitt är sådär stort.... då jag glömmer bort att faktiskt tända ljusen.
God fortsättning önskar jag Dig. Kram

4:e kommentar, skriven , av Synskadad fyrabarnsmamma :

Godkvällens! Här blir det inte något stort ljuskonto hade önskat det! Får bli längre fram då barnen är lite större och måste också se upp för katten... Ljus är så mysigt och kraftfullt. Värmeljus blir det då och då i alla fall både med och utan doft... Hoppas att jag snart kommer att kunnna uppta bloggandet igen. Ligger hos teknikerna på blogg.se. Alltid lika roligt att du Eva kikar in ändå fast jag inte kan göra några inlägg och dina ord värmer som alltid!!! Två av barnen kom precis hem efter att ha varit på Coop för att handla fredagsmys hade missat att det var fredag idag :) Man blir ju snurrig på alla dagar nu varvat mellan vardag och helg... Ha nu en fortsatt superbra fredagskväll fina Eva kramar Carina

5:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Hoppas att du haft en fin dag!
Blev nog bara att handla maten idag...Tänkte fara den 2 el 3 januari till Karleby med dottern Cecilia...
Ha en fin kväll
Kram

6:e kommentar, skriven , av Freja:

Ljus är hemtrevligt och mysigt, men med tre nyfikna katter går det inte att ha levande ljus. Vi får nöja oss med att även katterna bidrar med hemtrevnad och mys!

7:e kommentar, skriven , av mimmi:

Jag älskar ljus!! Kram

Kommentera inlägget här :