Dax för mig själv ...

publicerat i Allmänt;
 
 
Då var det dax att ta hand om mig själv efter ha tvättat fönster diskat, tvättat 2 maskiner tvätt & hängt upp så gör axlarna sig påminda om att ta det lite lugnt & det är precis vad jag skall göra nu.
 
Medan jag sätter färg i botten på håret så tappar jag i vatten i karet & lägger 2 badbomber sidan om för att avnjuta doften av sommar. Lite olivolja i vattnet för att inte torka ut helt, så blir det perfekt.
 
Sen blir det nog soffan & en mysig film, som kanske inte mannen gillar så då passar jag på att kolla när jag är ensam hemma, skall hinna med att läsa mina tidningar oxå.
 
Funderar på att göra lite varma mackor i kväll till mannen kommer hem, lagom och gott, så fina rutorna blev, hade helst gått ner i källaren och tagit upp stakarna men vet inte säkert vad mannen har satt dom.
 
Ingen lust att leta genom förrådet heller, där är för mkt saker för att böka runt, jag kan ju spara det till honom, allt annat är klart bara att sätta upp. Balkong räcket är städat & där är det oxå bara att sätta upp slingan.
 
Vad hittar ni på denna lördag?
 
Ses
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annika:

Hoppas du fick en skön egenstund. Det var du helt klart värd. Ikväll blir det att titta på "Så mycket bättre" och bara ta det lugnt. Ha en fin lördagkväll. Kram

2:a kommentar, skriven , av Freja:

Låter som en härlig lördag! Själv har jag legat nedbäddad, gosat med katterna, slötittat på TV och faktiskt inte gjort något nyttigt alls! Precis vad jag behövde!

3:e kommentar, skriven , av Maria:

Låter som en riktigt mysig lördagskväll..
Stor kram Maria

Svar: Önskar dig en härlig söndag kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Låter som du haft en bra lördag!
Jag var med sonen till skolan på mässan. Sen blev det att städa klart...sonen skulle skjutsas till kompisar o hämtas. Så det blev en lugn hemmakväll!
Idag ska jag tvätta kläderna o kolla gardinerna

Ha en bra söndag!

Kram

5:e kommentar, skriven , av Alicia:

fin blomma

Svar: Visst är den :)
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :