Tack & hej

publicerat i Allmänt;
 
 
Jag har jobbat för företaget i ca 7 år & på fredag kommer vi att gå över till kommunen för så har politikerna bestämt, att äldreomsorgen i min kommun skall drivas av kommunen.
 
Vi har ju alla trott att vår chef skulle stanna kvar & jobba vidare för så var det sagt, men vi blev kallade på möte i måndags & fick då reda på att så blir det inte, utan han skall sluta & det redan i morgon.
 
Att det känns tomt att han skall sluta ja det gör det, men tyvärr inget vi kan göra något åt, jag har aldrig jobbat för kommunen men hoppas det blir bättre & inte på andra hållet.
 
Jag har en ledig dag i morgon och chefen skall bjuda på frukost, så jag får gå eftersom det är sista dagen för honom. Ja från de tena till det andra så började ju Maria M i går på tv3 jag vet inte riktigt vad jag skall tycka, tyckte det verkade stelt!
 
Inget höjdar program, och hade det varit någon annan så tror jag inte så många hade tittat på det, ja det var ju ett flott hus.......tycker det påminde lite om Mia Skäringers program där dom kom till hennes sommarhus på besök.
 
Får väl se hur nästa avsnitt blir, om man skall se det eller inte .....annars har dagen rullat på i full fart, gick en pw hem från jobbet sen blev det 1 timmes snooze & den satt perfekt.
 
Gjort mat & sitter med tänt lukte ljus och bara myser i höst mörkret :) 
 
Hur har ni det i kväll?
 
Ses

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mickis:

hoppas det är fördelar för er att gå över i kommunal ägo? Är detta ngt du ser fram emot?

tråkigt att chefen slutar... självklart ska du gå med på fikat :-)

jag har varit med maken och köpt skor och dottern som inhandlat grejer till halloweenkvällen hon ska på i morgon...

ha en fin kväll!
kram

2:a kommentar, skriven , av Tina:

Hoppas att det bara blir bättre av att gå över till kommunen. Alltid trist när någon behöver sluta på sitt jobb. Sitter också o myser i soffan med kaffe, ljus o en sprakande brasa, hösten när den är som bäst. Kramisar Tina

3:e kommentar, skriven , av Freja:

Oj, snabba ryck med chefen! Hoppas Kommunen blir en bättre arbetsgivare ändå! Själv ligger jag i soffan, kollar TV och myser med två av katterna!

4:e kommentar, skriven , av Millans Världm:

Här bedrivs all äldreomsorg i kommunens regi.
De har ännu inte släppt marknaden fri.
Nej, inte är det särskilt mycket bättre såhär heller.
Hoppas dock att det blir bra för dig!
Kram

Kommentera inlägget här :