Vad är skillnaden???

publicerat i Allmänt;
 
 
Vad är skillnaden?? jag blir så förbannad när jag hör sånt här som jag nyss gjorde på tv4nyheterna att uteliggare kan ju inte frysa ihjäl det gör man inte i Sverige, för det finns hjälp att få om man behöver & vill.
 
En kvinna ville kämpa på att kommunen skaffade en stor lokal för att kunna erbjuda en sovplats till dom som är uteliggare, men för bara någon dag sedan var det prat om folk sm kom från ett visst land dom bodde på hotell varje natt som kostar oss skattebetalare en jä...a massa pengar.
 
 
Ja jag reagerar starkt för hjälper man den ena skall man hjälpa våra egna oxå, åh jag skulle kunna använda en massa f words här men det är emot mina principer så jag håller dom för mig själv. För mig finns inte att det är mer värre för dom än dom.
 
Nej så är det inte alls, varför kan man inte ha galor och samla in pengar till uteliggare & gatubarn i SVERIGE ???? ja just nu är jag väldigt arg.......
 
Men från det ena till det andra så är det frukost på jobb kl 10.00 så jag satte klockan,men vaknade av mig själv så det var skönt. Att ta det lite lugnt innan jag skall iväg. Senare i dag blir det träning & lite fix hemma, skall oxå iväg & hämta vårt beställda vardagsrumsbord.
 
Alla har rätt till sin egen åsikt & detta var min denna torsdag...
 
Hur ser er dag ut idag?
 
Ses
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Godmorgon!
Jag har varit till labb & röntgen idag. Hemma nu...det blir städ o tvätt. Kl 13.40 slutar Jessica o hon ska hämtas...sen blir det en sväng till stan..behöver toapapper. J har ärenden...
Ha en fin dag!

Kram på dej <3

2:a kommentar, skriven , av wiolettan:

Som tur är så har vi här i vårt land rätt till en egen åsikt, åsiktsfrihet heter det visst.
Fast jag håller kanske mest inne en del av det som jag tycker för att det kan tolkas fel. Nu för tiden sätts det ju etiketter på allt och alla. Vi är alla människor och borde få bli behandlade lika och borde behandla andra medmänniskor lika.
Denna dag blir för mig lugn, hoppas jag. Har tagit en liten promenad varit och tänt ljus på gravar och strax är det lunchdax.
Varm kram till dig.

Kommentera inlägget här :