Kanske tillökning i familjen här ....

publicerat i Allmänt;
 
Vi har ju varit lediga i dag och varitute i solen men det har varit kallt & blåsigt vilket jag kände mig lite snuvad på faktiskt.
 
Har varit runt & tittat på smådjur men dock var det väldigt slut på marsvin, det fanns men dom var sålda. Vi har förr pratat om att kanske skaffa 2 marsvin för dom är så sociala & gulliga.
 
Vi skall tänka på saken och hålla koll på när dom får in nya och det får dom oftast på fredagar & då får vi se hur det blir. Kina mat har vi ätit i dag gott, för det var ett tag sedan.
 
Nu  blir det lite slappa i soffan med maken & jobb 06.45 imorgon bitti igen men slutar 13.15 redan så skönt. Blir nog att besöka en väninna som vi inte träffat på länge & nu är det på hög tid att vi får till det.
 
Var en sväng på apoteket & gick förbi lite affärer & man blir glad av att se vårkläder & härliga färger som lyser upp i skyltfönsterna. 
 
Har ni haft en bra dag?
 
Ses

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Freja:

Åhh, marsvin, så gosigt!

2:a kommentar, skriven , av Ama de casa:

Jodå, dagen har varit bra, fast en hel del resande :-)

Jag hade marsvin när jag var liten, jättemysigt :-)

(I Ecuador var det en nationalrätt med marsvin... ;-) )

3:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Kinamat lät himla gott.
Var länge sedan jag åt det!
Ha en fin dag!
Kram

4:e kommentar, skriven , av camilla:

Husdjur är ju så mysiga.
Själv skaffade vi oss vår efterlängtade katt.
Och det ångrar vi inte oss. Hon är såååå underbar!
Kram!

5:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Husdjur är såå myysiga. vi har en hund, Blondi. Ingen katt, både jag o Cecilia är allergiska.
Hade en tung men bra dag igår...
Idag blir det klädtvätt o dammsugning...matlagning

Ha en bra onsdag!

Kram

6:e kommentar, skriven , av Synskadad fyrabarnsmamma:

åååååh marsvin herregud så underbart!
har själv gått i tankarna på att skaffa nya marsvin :)
Dem är verkligen så gosiga och mysiga.

Nu blir jag också sugen på att skaffa dessa underbara fina och goa marsvin
Vad spännande! Du får gärna berätta om ni kommer att skaffa dessa finingar vilken färg och om det är korthåriga eller långhåriga familjemedlemmar. Ha en toppenonsdag kramar till fina Eva

7:e kommentar, skriven , av countrylivingintheciity.blogg.se:

Ja visst blir man glad av våriga kläder! Jag vill gärna ha in lite pasteller i min garderob nu :)
Kram!

8:e kommentar, skriven , av Ditte:

Oh, marsvin hade jag ett par stycken när jag var liten. Men vad jag minns var de inte så pigga och blev heller inte så gamla. Mina enda husdjur förutom en undulat.
Kul att se hur det blir för er.
Skönt att det blev en bra ledig dag. För det är ju så man vill ha det....Kina mat låter gott! Och efter att ha bott nästan fyra år i Kina så längtar jag ofta efter det.
Vi hade också en bra dag, inte mycket hände, men skönt ändå.

Kommentera inlägget här :