Opa opa städa

publicerat i Allmänt;
 
 
 
Nu är det dax att städa här hemma jag har suttit vid datorn ett tag och nu känner jag att jag måste sätta i gång och städa innan jag skall i väg till jobbet.
 
Torsdagar är städ dag oftast, särskilt då man är ledig i helgen och vill ha det rent & skönt hemma i morgon när jag kommer hem från jobbet ...
 
Kunna lägga sig i ett bad & ta ett glas rött sätta på en bra cd skiva och bara njuta av att helgen består av ledighet & kvalitets tid med maken min.
 
Skall sätta på min skiva vi fick av han som levererade mat då vi gifte oss som heter antiq väljer sina Grekiska favoriter. Jag älskar grekisk musik & på hög nivå är ljuvligt.
 
Känslorna skenar i väg & påminner mig om att det bara är 2,5 månad kvar till första resan & avkopplingen.Glädje när man städar är ju perfekt, jobb kl 13.00 så jag får hålla ett lagom tempo.
 
Hur gör ni när ni städar?
 
Ses
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marianne:

Hej

Va kul att du tittade in på min blogg. Och tack för tippset om blogg.se.
Får se hur det blir. Jag får lite proffshjälp av dottern nu i helgen.

Lycka till med städningen.

2:a kommentar, skriven , av Ezter:

Städar så fort det bara går, så man slipper sen :)

3:e kommentar, skriven , av Bosse Lidén:

Alltid på rätt musik när jag städar. Ibland sjunger jag med. Det ska vara roligt att ha tråkigt. Visst är det gött att ha en resa att se fram emot. Det är halva nöjet.

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag brukar ha på musik då jag städar..fast jag orkar inte städa idag..Hade ju sånt migränanfall igår så ska ta det lugnt resten av dagen...

Kramen om

5:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Ojdå, den anonyma var ju jag ;) Denna teknik...

6:e kommentar, skriven , av amanda:

vilka härliga inlägg du skrivit Eva ! och
Opa Opa till och med två gånger, hihi...

jag städar alltid på torsdag och med hög musik!
då är hela helgen räddad, bara att sitta och njuta av allt...kram söta Eva !

Svar: Men har du tagit bort din blogg???? snyft hör av dig kram
Eva`s blogg

7:e kommentar, skriven , av Freja:

Vi städar nästan aldrig, det får bli som det blir... När vi väl städar delar vi upp uppgifterna på familjen, så alla vet vad de ska göra och kan planera själva hur det ska göras.

8:e kommentar, skriven , av Ditte:

Musik till städningen gillar jag. och gärna Bruce Springsteen. Men jag är allätare av musik. Har ännu inte provat att städa till grekisk musik, men skall göra det.
Grekland är härligt. Har många fina och roliga minnen därifrån, särskilt från flera mindre öar.
Kul att ni "snart" skall åka dit.
Tiden nu går ju fort när det är lite ljusare ute.
Kram!

9:e kommentar, skriven , av Synskadad fyrabarnsmamma:

Godmorgon fina Eva!
Det där badet med rött gillas :)
Hihi hä städas varje dag. Trivs bäst att städa själv med hög musik på som brukar få bli radion på kanal f5
Imorgon går vi in i mars månad och detta ljuset som jag bara älskar. hihi kan ju bero på att det är det enda jag ser haha skämt åt sido det har verkligen blivit ljusare ute och det gillas av min kropp som blir så mycket piggare :)
Hmmm. Stallet jja... krångel krångel kan jag bara säga...
Har jag bestämt för mig att vara där så har jag... så lösningen fick bli att min man ja du vet...
får följa med mig till stallet till början
Ha en ljuvlig fredag fina Eva stora kramar från mig

10:e kommentar, skriven , av camilla:

Med lite musik går det lättare att städa.
Låter hur mysigt som helst, det du gör på fredagarna efter jobbat.
Ibland jobbar jag ju fredagskvällar så det blir inte alltid så för mig. Och i kväll ska vi uppvakta mamma som fyller år. Så det blir nog inget vin för mig i kväll :(
Men i morgon :)
Kram!

11:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Städar så sällan som möjligt och bara om jag absolut måste...haha
Men kan tillägga att det aldrig ser ut hos mig.

12:e kommentar, skriven , av wiolettan:

Det blir inte så mycket av städning för mig nu för tiden, min man sköter det för det mesta och jag går efter och anmärker. Nej, skojar bara, jag är rätt så snäll av mig.
Skönt att ha det fint då du kommer hem idag och har helgen framför.
Trevlig helg och kram från mig.

13:e kommentar, skriven , av amanda:

hej Eva !
jag har inte tagit bort något ?
såg din fråga hos mig,
ser du inte på min blogg ? allt är som vanligt !

kram !!

14:e kommentar, skriven , av amanda :

hej igen Eva !
har du märkt att du har 2 likadana inlägg som
heter Opa Opa städa ?
kanske felet var där, tro du ?

för jag kom inte heller på din andra inlägg Opa Opa städa, för där stod så här:
sidan hittades inte

jag har inte slutat, hihi...
god natt kram !














Svar: ja jag såg att det var 2 inlägg men tog bort det ena ...viktigast är att du inte försvann sov gott kram
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :