Hur mycket skall man ge?

publicerat i Allmänt, Hälsa;
 
 
Jobb & hälsa går dom hand i hand? ja rätt bra alla fall, men hur mycket skall man kämpa på när man jobbar då? ger man alltid 110% och fullt ös?
 
Ja jag vill tror det men jag tror ingen orkar att göra det så alla dagar i veckan man jobbar, men att göra sitt bästa det gör jag & särskillt när man jobbar med människor & att dom har det bra.
 
Men att vara helt slutkörd när arbetstiden är slut är det så det skall vara? är alla ni så? jag försöker dämpa mig & inte tro att jag kan hinna med allt, och göra det som skall göras på kvällen,om jag har morgonpass.
 
Men jag har lovat mig själv att jag skall göra så gott jag och låta dom andra göra sitt för vi är ju där på lika villkor & tjänar pengar. 
 
Nu är jag hemma alla fall & tog ut 1,5 timme komp såå skönt för nu är jag ledig till månd 13.00, mår faktiskt lite bättre idag. Tar medicin mot inflamation och skall göra det ett tag så i dag känns det som det hjälper.
 
Städat har vi nyss gjort hela lägenheten & det känns så skönt & nu kan vi njuta av att vara tillsammans, och veta att det är rent överallt här hemma.
 
Hur gör du på ditt jobb? 
 
Ses

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Viveka:

Va härligt med ledighet till måndag, hörs som att du verkligen behöver det.
Ha en härlig torsdagskväll...
Kramisar
Viveka

2:a kommentar, skriven , av Viveka:

Ja just det!!! Klart Du skall se min skylt i verkligheten.
Kram

3:e kommentar, skriven , av Freja:

Jag tycker arbetslivet av i dag är helt galet. De som har jobb sliter ut sig och orkar inte ha ett liv, och de som inte har jobb har inte råd att ha ett liv. Det kan inte vara så här det ska vara, vi borde kunna dela upp både jobb och pengar på ett mycket bättre sätt!

4:e kommentar, skriven , av Ninnie:

Hej Eva, surfade runt lite hos dig medan du förmodligen ligger på stranden :) Läste ditt inlägg om det här med att ge 100% på jobbet. Tror att vi jobbar inom samma yrke då jag tycker att det känns så när jag läser. Jag har precis gått ner i tid och tycker att det känns bättre. Alltid ledig torsdag och fredag innan helgjobbet och likadat ledig måndag och tisdag efter helgjobbet. Passar mig perfekt. Det är väl ändå bättre att jobba mindre tid men att orka än att jobba hög procent och känna sig genomtrött. Slitsamt yrke har vi i alla fall. Men jag skulle aldrig vilja byta ut det mot något annat. Älskar mina gamlingar :) :)

Kommentera inlägget här :