Naturlig skönhet

publicerat i Allmänt;
   
 
 
 
 
 
 
Skönhet den är ju rätt så viktig för dom flesta men då kan jag undra var går gränsen? är det helt ute att vara naturlig? ja så verkar det alla fall ,sen är det klart att man vill se så bra ut man kan.
 
Men med vilka medel som helst? hur mycket pengar vill man lägga ut på att t e x att förlänga håret? det är en sak man sen måste fortsätta med om man börjar, sina fransar som man i alla år använt mascara.
 
Det behövs inte ens utan nu kan man få långa utan att ens måla,dom och där  får man oxå fylla i var 3 vecka, tänderna, ja dom kan vi bleka så vi får ett ännu vackrare leende. Naglarna kan vi få snygga & långa oxå.
 
Sen alla andra plastik operationer att fixa det man vill mot en stor summa pengar så klart, inget alls är gratis i livet. Men den naturliga looken var blev den av? vad är det man vill komma? vem säger att man är vackrare med långt hår, långa fransar osv? 
 
Ja men valet är fritt ännu & det är väl en himla tur, men visst kan det vara roligt att testa lite små saker som fransar & naglar är snyggt absolut.
 
Hur mycket skulle du vilja lägga på ditt utseende? & skulle du vilja alls?
 
Det var dagens fundering :) 
 
 
 
Ses
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Freja:

Jag lägger väldigt lite på mitt utseende. Ansiktskräm för att jag har så torr hud. Jag färgar håret. Men jag rakar mig inte, sminkar mig ytterst sällan, nästan aldrig till vardags och jag har inga andra krämer eller parfymer. Lägger minimalt med pengar på kläder och skor. Skönt, jag har pengar till annat, som böcker, inredning och resor! För pengarna går ändå alltid åt...

2:a kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag lägger nog inte särskilt mycket på utseendefix.
Målar mig ytterst sällan. Jag har liksom ingen energi att hålla på.
Jag brukar bleka slingor i håret, nu var det länge sedan sist så det är dax snart igen.
Kram

3:e kommentar, skriven , av Synskadad fyrabarnsmamma:

Godmorgon fina Eva! jag tror att alla vill känna sig fina men det gör vi på olika sätt! Själv sminkar jag mig aldrig och köper sparsamt kläder till mig själv. Det är då inte sagt att jag inte tycker om kläder för det gör jag. Min favoritfärg är babyrosa. Däremot slingar jag håret och skulle vilja spara naglarna för att sätta lite färg på dem. Hihi jag har bitit på naglarna sedan som barn. Läppstift eller läppglans skulle jag vilja använda men vet inte hur länge det kommer att sitta på eftersom jag pussar mycket på lilltjejen haha. träning tycker jag mycket om för då blir jag piggare och mår mycket bättre. Just nu simmar jag och vill träna styrka hema med hantlar. tänkte mer på utseende när jag var yngre då jag sminkade mig sparsamt men köpte mycket kläder nu handlas kläder till barnen som också är jätteroligt. Har lagt all min tid och pengar på barnen. Men nu har jag kommit in i en tid där jag vill och kommer att lägga lite mer på mig själv. Skulle vilja ha örhängen som jag inte har haft på år och dar likaså halsband. Även lite nyinköpta kläder skulle jag vilja pryda gardebroben med. Det finns ett ordspråk som jag tror mycket på som lyder skönheten kommer innifrån! Ha nu Eva en jättefin torsdag. Många kramar Carina

Svar: Håller med dig vännen :) lagom är bäst för mig med...hur går det med allt? ta hand om dig kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av countrylivingintheciity.blogg.se:

Ha! En fråga helt i min smak! JAG skulle aldrig kunna ha någon gräns om jag bara hade pengar. Jag har gjort två plastikoperationer, två gånger blek tänder och en gång tatuerat mina ögonbryn så nej, för mej finns ingen gräns.

Kul för de som är födda vackra med fin hy och vita tänder, men vi andra då? Ska vi gå till psykologer och lära oss älska oss själva?! Nix inte för mej i alla fall! ;) ;) ;)

5:e kommentar, skriven , av mimmi:

Jag klipper mig...och köper lite make-up som mascara och ögonskugga...läppglans.
Thats it. :-) Kram

Kommentera inlägget här :