Mycket skratt ..........

publicerat i Allmänt;
 
 
 
Ja en väldigt trevlig kväll hade vi det och en massa skratt & underbar god mat, hade ju bokat bord till 17.30 så vi cyklade dit för att kunna ta ett glas vin eller så utan att någon av oss skulle köra.
 
Det ligger ju bara en bit bort så ingen fara alls, väl framme var det bord inne & det konstaterade vi rätt snabbt att det gick inte att sitta inne, utan satte oss ute på deras altan.
 
Utsikten från vårt bord ser ni här på bilden, och så förstås Zinat inte bästa bild men svårt när hon inte står stilla. Sen  var där andra som oxå var super roliga och mycket folk var där ....
 
Ang röntgen så visade sig först att jag har väldigt mycket atros i nacken ( visste jag inte innan) bara haft ont. Sen så är det så att min värk i finger och domnande arm kommer från just nacken. Hade en ny läkare som är kirurg oxå och ortoped samt handkirurg.
 
Han pratade om att man kan göra en op i nacken men då skall man ta en mt röntgen & då skall man ha bestämt sig, för att gå vidare med op, han påtalade oxå att det är ingen riskfri op just i nacken så är det farligt. Han vill att jag skall tänka över det noga.
 
Men när han säger att han inte skulle gjort det, så blev jag ju fundersam, att göra ingrepp kan ju alltid bli annat efter. Så mitt övervägande just när jag satt där var att vänta får väl stå ut ett tag men jag är livrädd för att sen kanske få problem med annat.
 
Att göra val i livet är inte alltid lätt, dock att gå på sin egen intution tror jag på....
 
Önskar er en skön dag här blir det kvälls jobb
 
Ses        
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Hoppas att du får en fin dag!
Nytt inlägg på bloggen :)
Kramen om

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Ett väldigt tråkigt besked, men ett besked, så att du vet vad det är som ger din värk. Kanske kan du beställa ytterligare tid hos läkaren och be att han går igenom vad "allt med operationen" innebär.
Tänker på dig!
Kramar!

3:e kommentar, skriven , av Znogge:

Det var inget roligt besked alls. Operationen tål verkligen att tänka på. Ingen är riskfri och garantierna för bättring är inte alltid så stora. Du får verkligen fundera.

Kram

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Glömde....Roligt att kvällen blev lyckad och att du gillade Zinat. Fina bilder från en fin kväll. Kram!

5:e kommentar, skriven , av fialia:

Vilken härlig kväll ni hade, alltid trevligt att gå ut.
Ja du, nu får du fundera ordentligt, intution håller jag med om.
ha de Fia

6:e kommentar, skriven , av Carita Liljendahl:

Oj, det är nog ett svårt val. Operation eller inte, att leva med smärtorna eller att bli av med dem, eller få nya problem.
Men fint att du orkar röra på dig och kunde vara ute och få skratta i vänners lag.
Kramar!

Svar: åh ja röra mig gör jag 6 dag i veck träning :) blir nog att jag avstår den op ...önskar dig oxå en ljuvlig dag kram
Eva`s blogg

7:e kommentar, skriven , av GeddFish:

Gå du på din magkänsla. Fast svårt det där.
Ha det så gott och stor kram ♥

8:e kommentar, skriven , av gittan:

Vad kul med sån lyckad kväll, ja en operation är ju alltid svårt att bestämma sig för men magkänslan ska nog bestämma det.
kramar

9:e kommentar, skriven , av C'est la vie - Avec Moi:

Åh, härliga, vackra och framför allt roliga Zinat ;-)
Vilken toppenkväll <3

10:e kommentar, skriven , av Bosse Lidén:

Svårt att råda men mina tankar går till att "tjejen" borde inte nöja sig med bara ett läkaruttalande med en så oviss framtidsprognos. Man måste ställa för och emot varandra. Mina busiga och spretiga tankar tänker på en skicklig osteopat osv. som känner av med händerna vad som är fel. Rätt händer kan känna mer än vad röntgenplåtar ser. Bara lösa fraser från mig som inte har basen till dina problem. Kram Bosse

11:e kommentar, skriven , av Annika:

Hej Eva. Oj vad svårt för dig att välja. Men som du skriver så är det nog klokast att gå på sin intution.
Kramen på dig.

12:e kommentar, skriven , av Veiken:

Tråkigt, men du bet i alla fall vad din smärta beror på. Dessutom är det inget lätt val du har att göra!
Svar: Den Tropiska Stranden ligger mitt i stan, strax intill färjeläget. En bro leder ut till den lilla ö som stranden finns på! Lycka till! Kram

13:e kommentar, skriven , av Ninnie:

Hej Eva, känns som om vi har lite samma problem. Jag har förslitningar i nackkotorna med den följden att de inte sluter sig som de ska när jag böjer på huvudet. Har en nerv som är i kläm i vä. arm och det kommer från just nacken. Har precis varit på Vårdhuset mitt i Malmö och fått akupunktur av min sjukgymnast så nu känns det betydligt bättre. Men det är som du säger att man vet ju aldrig längre fram hur det kommer att gå...
Kommer man att kunna orka fram till pensionen med denna värk som för tillfället är borta men som säkert dyker upp igen i det yrke som jag har.
Kram på dig

14:e kommentar, skriven , av Freja:

Så bra ni satt, nära scenen! Och eländigt det där med att behöva väljs, som mellan pest och kolera. Du får ta reda på mer och prata med läkaren och ta dig tid att fundera innan du bestämmer dig!

Kommentera inlägget här :