Städnings dax ....

publicerat i Allmänt;
 
 
Träningen avklarad blev 50 min powerwalk och svettigt, gröten är äten och nu är det dax för att städa som jag oftast gör på torsdagar då jag är ledig på helgen, skönt att ha det rent & snyggt hemma då.
 
Fick ett samtal från dottern som är i Turkiet hon ringde från tango så jag fick se dem & även den lille han sprang o mådde som fisken i vattnet där.
 
Skönt väder ute inte så där hett så det blir jobbigt utan lagom även att jobba i det. Har en del ny köpta kläder som jag skall hänga in i garderoben, fattades galgar som nu mannen köpt åt mig.
 
Nu skall det bara in & det hinns knappt med då det hela tiden dyker upp något och då skall man jobba o träna oxå, ibland önskar man att dygnet hade fler timmar. 
 
Vaknade redan 07.20 i dag så tiden är ok har hunnit med bättre i dag annars blir det tajt, nej kära ni nu skall jag sätta i gång så allt jag tänkt skall hinnas med.
 
Ha det gott i sommar värmen 
 
Ses 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av wiolettan:

Det är ju nästan för varmt för att städa, men dammråttorna kanske måste väck här också, få se hur det blir i morgon. Konstigt att det blir dammigt fast man varit bortrest. Bra tips med att städa på torsdag, här brukar det bli fredag., annars.
Trevlig dag och kram till dig.

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Tja, lika bra att sätta i gång och bli klar. Visst är det så att mycket skall göras när du är ledig och tyvärr har ju inte dygnet mer än 24h. Men skönt att få det gjort på en torsdag och vara arbetsfri till helgen. Åtminstone vad gäller hemjobbet.
Skönt att det är lite svalare i alla fall. Så även här!
Önskar dig en fin dag!
kram!

3:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Skönt med nystädat så slipper helgen gå åt till sånt.
Ha det bäst!
Kram

4:e kommentar, skriven , av Gunilla:

Hemmet har gått lite på sparlåga ett tag och nu är det dags att ta i tu med dammråttorna även om det så vackert heter att det bara är änglarnas små tofflor. Blev inspirerad av dig och sätter också igång när jag gjort en liten bloggrunda. Håller med att det är svårt att få tiden att räcka till nu. Det är så mycket som lockar ute i sommarhagen. Ha en riktigt skön helg och solkramar.

5:e kommentar, skriven , av Gittan:

Visst är det härligt när det blir städat och fint nu är det lite bättre här med, blåser lite men mycket bättre luft.
Kramar.

6:e kommentar, skriven , av Veiken:

Oj, så härligt när det blir rent. Jag har tagit fram strykjärnet idag när det har blivit lite svalare. det gäller att passa på! :) Kram

7:e kommentar, skriven , av Freja:

Även jag, som bara är hemma sjukskriven, tycker dygnet har för få timmar...

8:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Godmorgon, Eva! Ja, inte har man orkat städa i värmen. Fast nu så tänkte jag tvätta golvet så länge det är svalare (på morgonen)
Idag blir det att åka o handla mat igen....till helgen!
Ha en fin fredag!

Kramen om

9:e kommentar, skriven , av fialia:

Som du vet anlitade jag ett städbolag o nu har dom gjort stooorstädning första ggn, sen blir det normalt.
E så nöjd o kan göra saker med mor utan att känna strss. Trivs inte när det e dammråttor o "skit" hehehehe
ha de Fia

10:e kommentar, skriven , av viveka:

Hej bästa Eva.
Va gott med Tacos, mums.
Städa inför helgen är tråkigt men när det är klart är allt på topp.
Vi har småstädat lite på fm å nu ska vi cykla till fiskerestaurangen Albertina i Skärså.
Önskar dig å familjen en trevlig kväll.
Har Jane slutat blogga? Hittar inte henne.
kramisar.

11:e kommentar, skriven , av Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Skönt att ha det städat och fint inför helgen, jag borde ha tagit tag i det där i går jag också, men min tid räcker aldrig heller till känns det som. Tur nog så är det ändå ganska så okej rent hemma, om man bortser från hundpälstussar överallt.

Tack att du välkomnar mig tillbaka. Jag har saknat att skriva med er alla fina.
Ha en underbar helg.
kram

12:e kommentar, skriven , av wiolettan:

Min man tog tag i dammsugaren i går och fick bort det värsta. Är honom mycket tacksam.
Denna värme är nästan för mycket. Men, skönt för de som orkar.
Kram till dig.

Kommentera inlägget här :