Naxos

publicerat i Allmänt, Grekiska övärlden;
 
 
 
 
 
 
Fick av en läsare frågan om var som var bra att bo på Naxos om det var i Naxos stad, och det kan jag väl inte säga att det är utan bästa stränderna är ute mot plaka och perfekt boende är i agios prokopios sidan.
 
Sen är det lätt att köra moppe till stan och bussen till stan går nära oxå vi har bott på hotell Katerina ett  3 stjärnigt hotell men så mycket kärlek till det dem gör och drivs av familjen. Dem bryr sig om sina gäster på ett varmt sätt.
 
Lagom av allt om man inte vill vara i stan även om staden är en super mysig plats att sitta på kvällen. Men jag åker mer för bra stränder, så lite av allt bra nära är perfekt.
 
Kan oxå säga att åka till Naxos är en lång resa men för mig/ oss är det värt det om och om igen, först flyger man till Santorini, sen buss till hamnen, sen katamaranen ca 2 timmar med 2 avsläpp på 2 öar innan man når Naxos.
 
Har redan pratat om att åka 3 veckor igen nästa år, 2 veckor är för kort, dock åker vi till svärmor i år oxå så det känns ok detta året. Ja då var det fredag & jag är ledig *S* bara ta det lugnt och ha det gott sen är det fredagsmys men när mannen kommer hem skall vi en sväng till ikea och köpa 2 inner kuddar, för fodralen kom i går och dom var snygga.
 
1 månad & 3 veckor kvar tills vi åker, känns långt men det går snabbt och man skall ju njuta där emellan, vädret har väl inte varit det bästa men man får vara glad över att det är uppehållsväder.
 
Hur ser er fredag ut?
 
Ses :) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Godmorgon fina Eva!
Skrev nyss ett nytt inlägg :)
Fredagen innehåller att laga lunch, handla maten, apoteket...vika torra kläder (om dom hinner bli torra alltså)Vi ska hela familjen o handla till stan idag!
Solen skiner också o jag mår ganska bra :)

Ha en fin fredag!

Kram

2:a kommentar, skriven , av GeddFish:

Idag är inte jag glad över uppehållsväder, fast det skulle jag ha varit, för det regnar och lär bli dagsregn, och inte nog med det, det blir helgregn!!!
Just idag kommer min yngsta dotter hit.
Ha en skön fredag, kram♥

3:e kommentar, skriven , av Viveka:

Hos oss har vi höstväder, kallt, blåst 13 plus, värmen skall visst komma nästa vecka.
Vilka fina bilder från Naxos, jag har också varit där, härlig ö.
Trevlig Helg!!!
Kram

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Så vackra bilder från Naxos. Absolut en av våra fgrekiska favoritöar! Vi båtluffade i Grekland flera somrar när barnen var små och vet att vi första gången kom till Naxos med båt från Athen, mitt i natten. Flickorna var åtta år. Dagen därpå åkte vi och letade plats att bo på i ett par veckor, fliclorna kvar på stranden i Naxos stad och på hotellet. Vi hittade då Agia Anna och stanade där i två veckor innan båtluffen fortsatte.
Härliga minnen.
Önskar dig en skön fredag. Hit kommer vänner från Göteborg idag och det skall bli mysigt att möta dem i eftermiddag.
Kramar!

5:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Du får ha en jättefin dag!
Härligt med fredagsmys!
Kram

6:e kommentar, skriven , av Gittan:

Hej Eva.
Vilka härliga bilder du bjuder på, ser ju jättemysigt ut där och jag förstår att ni vill åka dit.
Jag förbereder lite kalas för mamma som vi ska ha på Erneborg där hon bor, det finns ju allt bara att duka och göra i ordning i morron.
Och kan du tro, jag lagar mat i dag i mitt nya kök
så gubben och sonen kommer och äter på lunchen.
Chili Con Carne står det på menyn.
Ha en bra helg.
Kramar.

7:e kommentar, skriven , av Fina Frun :

Tiden kommer nog susa förbi och innan du vet ordet av så är det dags för avresa!

8:e kommentar, skriven , av Veiken:

Otroligt fina bilder från Naxos. Jag hade inte en aning om att det är ett helt företag att nå ön, men jag har inget emot en tur på sjön! Grekland är ett fantastiskt land på många sätt! :)

9:e kommentar, skriven , av Sari:

UNDERBARA BILDER!

Tusen Tack För Tipsen!
Jag åker också för att bada och njuta av god grekisk mat! Ingen party, däremot mysiga restauranger/caféer/barer får det gärna finnas.

Kollat lite hos Apollo 2015, då fanns bara Naxos stad, det var därför kpm tanken upp, att fråga "proffset"

En liten fråga till ;-) är en vecka för kort (pga resan) Vi har båda tonåringar som vi ej vill vara ifrån 2 veckor.

Är i ett kallt och regning Västerås på fotbollscup!

Är glad att man fick en SUPERVARM vecka på Mallis i början av juni, hade man överlevt annars?!?

Ha en fortsatt fin helg!
Sari

Svar: i nov kommer alla resor för nästa år håll utkik kram å det är bara att fråga mig om du vill något kram
Eva`s blogg

10:e kommentar, skriven , av Home2tiny:

Underbara bilder du bjuder på vännen. Härligt att ha en resa att se fram emot. Själv åker jag till London i september, ska bli mysigt. Njut av helgen o ha det bäst. Kramisar Tina

11:e kommentar, skriven , av Ezter:

Har haft en mysig eftermiddag med alla fyra barnbarnen :)

12:e kommentar, skriven , av Gunilla:

Så underbara bilder. Jag älskar Grekland och har varit där många gånger men aldrig till Naxos. Så fint så jag kan tänka mig att lämna min kära västkust för en semestertripp dit. Just nu vill jag helst resa omkring i Sverige men jag känner helt klart suget....... när jag ser dina bilder. Ha en mysig helg och kramen :)

13:e kommentar, skriven , av Freja:

En lugn dag hemma har vi haft, hoppas din dag varit bra med!

14:e kommentar, skriven , av Bakom dörr nr. 11:

Vilka underbara bilder, skönt att ha något att se fram emot :) Vi åker till Kroatien om ca 4 veckor, ska bli underbart.

Ha det fint
Kram Pia

15:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Hoppas att du får en härlig lördag!
Solen skiner här just nu o det känns ju varmare :)

Kram

16:e kommentar, skriven , av Annika:

God förmiddag. Sitter ute i solen och njuuter. Passar på för vi är inte bortskämda med det precis. Naxos verkar ätte fint. Förstår att du längtar dit.
Ha en skön helg. Kram.

17:e kommentar, skriven , av amanda:


vad fint du berättar om Naxos, jag får lust att åka dit...och vilka underbara bilder !! kram vännen !

18:e kommentar, skriven , av ✫ Fru Eriksson:

Så vackert ....
/Kram

Kommentera inlägget här :