Förkylnings astma

publicerat i Allmänt;
 
 
Jag hade det verkligen jobbigt i går kom till vc för en bedömning av en ssk och så klart fick jag komma till en läkare, då jag hade det så tungt med att andas.
 
Tog temp & hade feber, hostade så jag trodde jag skulle dö hann knappt andas mellan varven, fick knipa med benen då jag hostade så starkt! hemskt men sant ...
 
Tårarna kom för det blir en panik situation när man inte får luft liksom, kom in snabbt och fick andas plus kortison sen uppehåll 15 min sen inhalera igen. Ja jag har ju fått bekräftat att jag har förkylningsastma, för länge sedan.
 
Men det är ju inte alltid så här jobbigt att jag måste gå och inhalera, det har ju hänt någon gång, men i går var det fruktansvärt. Tvungen att ringa och sjuka mig då läkaren sa att jag skall inte anstränga mig alls, under veckan.
 
Så jag tar till mig det & sjukade mig, hoppas bli bättre till helgen då jag jobbar. Men det tror jag nog jag är. Brukar ge med sig på några dagar. Men sömnen ligger efter har inte alls sovit bra i natt heller.
 
Men jag har ett glatt humör dock :) är glad när jag bloggar & sen läser mina bloggar som jag gör om dagarna.
 
En fin dag i dag ser det ut att vara & skönt är det ju ....min älskade make kom hem med ett par boots i går, som jag bara *tittat* på i veckan dom köpte han till mig såå glad jag blev & överaskad.
 
Önskar er alla en skön måndag 
 
Ses :) 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av camilla:

Hoppas verkligen att du kryar på dig snart.
Kram!

2:a kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Hoppas att du kryar på dej snart...inte alls kul att vara sjuk!
Här är det ganska kyligt nu på morgonen, men det har blivit liite varmare då solen kikar fram :)
Ha nu en fin måndag!
Kram,kram !

3:e kommentar, skriven , av Marlene:

Det där med att du måste slå knut på benen när du hostar är enkelt åtgärdat. Be om hjälp på vårdcentralen om utredning. Jag opererades för ett år sedan och har ett helt nytt liv! Läs mer på min blogg under kategorin "renoveringar". Krypa på dej och lycka till!

Svar: Hm då kanske jag bode kolla upp det, för det är ju pinsamt :/ ha en skön dag kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Znogge:

Usch så jobbigt. Hoppas att du snart känner dig bättre.Astma är inte roligt alls :-(

Kram

5:e kommentar, skriven , av Ezter:

Så bar att du gick iväg och fick hjälp! Krya!

6:e kommentar, skriven , av amanda :

vilken fin överaskning du fick av din man Eva !
Det är inte många män som köper skor åt sin hustru !!

kram på dig och ha en fin dag idag !!

7:e kommentar, skriven , av Ditte:

Skönt att humöret är bra trots hosta, feber och annat.
Bra att du fått hjälp och nu stannar hemma hela veckan. Det tar ett tag att samla ihop nya krafter.
Jag har hostat i flera månade och fick bricanyl och stark antibiotika och är nu i hyfsat skick, men krafterna har inte kommit tillbaka full ut ännu.
Önskar dig en bra dag och hoppas du kan sova.
Så härligt att maken köpte bootsen till dig....
Krya på dig kram!

8:e kommentar, skriven , av Veiken:

Otroligt tråkigt att du har förkylningsastma. Du måste hålla dig i skinnet och lyssna på din kropp. Det är ingen som tackar dig för att du går till jobbet och sliter ut dig och blir sjukskriven ännu längre sedan... Kram och krya på dig!

Kommentera inlägget här :