Härligt härligt

publicerat i Allmänt;
 
 
 
Lördagen ja mannen ville åka och besöka mio möbler då dom har nyöppnat,medan jag hellre ville ut på promenad och ta bilder och vara ute. Efter ett tag sa så mannen vi åker i väg.
 
Först handlade vi ostar på möllans ost och där var det rikligt med folk så det tog en stund. Sen åkte vi i väg mot Ystad en underbar mysig stad. 
 
Finns även det kända Ystad saltsjöbad ett hotell med spa och massa annat. Ligger helt ljuvligt ut mot havet. Där ligger en lång grusväg som är poppis för att just  promenera  längst havet.
 
Som alltid när man varit ute ett tag blir kissnödig och ingen toa i sikte. Åh va jobbigt allt blev nu blev fokus att hitta en toa eller bajjamaja i värsta fall. Fick tagit en massa vackra bilder på vägen där blev att vi var där ca 3 timmar.
 
Äntligen hittade vi räddningen och efter där så tog vi oss in i lilla stan för att hitta espesso house och fikade där. En helt folktom stad nästan lite kuslig kändes det som, vi fnittrade om att det var så tomt & nästan lite spökligt.
 
Ystad är en sommar stad men nu var vi där & hade det super mysigt. Kvällen blev både ost & kex lite kyckling & revben, vin och levande ljus.
 
Mello till sist och Helena vår favorit tog sig till finalen japp :) ja det var vår lördag & i dag blir det mer lugnt & inne då regnet öser ner där ute ....
 
Ha en mysig dag alla fina 
 
Ses

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ezter:

Härligt! Vi kom ut på en kvällspromenad, efter vår goda middag. Inte lönt att använda kameran då inte!

2:a kommentar, skriven , av Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Så härligt! Jag längtar tills jag är frisk nog att ta mig ut igen. Lite frisk luft skulle nog göra mig gott.
Hoppas du får en lika skön söndag!
Kramen

3:e kommentar, skriven , av Marianne:

Låter som ni haft en underbar Lördag.

Hoppas ni även får en härlig söndag trots regnet.

Kram

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Vilken trevlig utflykt till Ystad. Var så länge sedan jag var där och i Skåne också. Finns så mycket fint att se och uppleva. Och havet förstås!
Låter som en mysig kväll med lite av det bästa.
Hoppas ni får en trevlig söndag trots regnet.
Kram!

5:e kommentar, skriven , av Gunilla:

Hej Eva!

Tack snälla du för kommentaren hos mig. Jag har haft en släng av influensan men nu är jag på banan igen. Härligt att få följa med på er mysiga utflykt och vilken fin bild. Skåne har blivit mitt favorit semestermål. Har varit där två somrar i rad en gång med barnbarnen och en gång med syrran och kär väninna från norr. Vi älskar Österlen och det finns säkert många andra fina platser att kolla in. Vi hittade Rapsbollen i Löderup. Ett fantastisk b&b med underbar frukost och qigong på morgonen i grön gräset.

Så mysig lördag med vin, god mat och mello. Önskar dig och familjen en lika härlig söndag. Kram :)

Jo hade tänkt fråga om jag får lägga till dig som bloggvän :)

6:e kommentar, skriven , av Annika:

Har besökt Ystad en gång för många år sedan och tyckte det var en jättefin stad. Skönt att promenare vid havet och vilken tur att du hittade nånstans att göra ettan. Vi har oxå ett skit tråkigt väder idag. Ha nu en fin eftermiddag

Kommentera inlägget här :