Fredag & sol

publicerat i Allmänt;
 
 
 
Jag tycker att getter är så grekiskt jag vet inte varför men så känner jag, och kameran har en del bilder på getter som jag tagit när vi varit ute och gått. Dom är så söta och roliga och dom små är ju socker söta.
 
Jag har sovit till 09.00 och sen suttit i telefon med ikea och samsung så nu får jag se om jag kom någonstans med samtalen. I bland gör man och ibland inte, men ikea tror jag nog att jag får rätt. Vi köpte ju en soffa i nov ...
 
Som nu redan har tappat färg där man sitter och blivit knopprig och det är ju inte ok efter så kort tid, med tanke på att vi jobbar som vi gör & sitter inte så mkt. Sen står det att det är slitstark och tåligt.
 
Men jag vill gärna ha ett tillgodokvitto så köper vi en ny soffa vill inte ha en samma igen då, men skall ta bilder osv sen får vi se då. Ang samsung så köpte jag en ny ju i slutet av april och efter 3 dag blev den varm så jag fick lämna in den. mina nr försvann eller en del av dom.
 
Dom hade lovat att höra av sig innan så man kunde få tillbaka nr men det gjordes inte, så därav blir jag ledsen för jag har nr som jag inte kan få tag i nu ...bara att hoppas att dom hör av sig själv för jag lär ju inte kunna göra det.
 
Snart jobb 12.00 till 20.30 mindre skoj men så är det och hela helgen, men det går väl an :) ....nu skall jag fixa gröt & äta sen dusch och i väg till jobbet. Så det blir inte så mycke ledigt för mig i helgen alls.
 
Vad skall ni hitta på i dag?
 
Ses :) 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Längre än så ska verkligen en soffa hålla! Men IKEA brukar aldrig vara omöjliga.

Själv ska jag vara ledig och bara koppla av. En stund i solen blir det nog och sedan några ärenden. Lagom för min del :-)

Ha en bra arbetsdag!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag arbetar å det regnar😐.
Jag har provat flera stayling på bloggen, trivs bäst med den gamla...
Kram å trevlig helg!

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

IKEA brukar vara samarbetsvilliga så det skall mnog ordna sig. Trist med dina telefonnummer som försvann. Har hänt mig också för länge sedan så nu sparar jag nummren både i telefonen och på minneskortet. Vet inte om det hjälper, men hoppas.
Här regnar det idag, men båten är sjösatt och i kväll väntar kinesisk middag med min kinesiska lärare Sofia, döttrar och barnbarn. Trevligt!
Ha det bra trots jobb.
Kram!

4:e kommentar, skriven , av Annika:

En olycka kommer ju inte ensam sägs det...Ha nu en så bra jobbar helg du bara kan, själv är jag ledig och det REGNAR.
Kramen

5:e kommentar, skriven , av Veiken:

Fy så tråkigt att bli av med viktiga nummer på det viset. Snart måste man väl ta backup på backupen! :(
Det är så svår att få rätt mot företagen, så jag håller tummarna för dig! Kram

6:e kommentar, skriven , av wiolettan:

Men, vilken otur.
Samsung har jag ingen aning om hur de är, men däremot Ikea, det brukar ordna sig bra om man har något som inte är som det ska. Och, det verkar ju din soffa vara.
Det är jobbigt då inte prylar man köper håller måttet, känner sig lurad på något sätt och tid och ork ta det att fixa till.
Hoppas att det löser sig till det bästa för dig.
Kram och trevlig helg fast du måste jobba.

7:e kommentar, skriven , av Gittan:

Hoppas det ordnar sig men synd att bli av med telefon nr så, det blir ju så mycket extra när det händer så.
Ha en bra jobbarhelg, jag är ledig men kör igång igen på måndag.
Kramar.

8:e kommentar, skriven , av Freja:

I dag har vi shoppat sonens första kostym, han blir så stilig! Resten av helgen tror jag jag ska ägna mig åt läsning och försöka komma igång med det igen. Getter är barndom för mig, vi bodde granne med en getgård och tillbringade massor av tid med getterna och killingarna. Det är smarta djur, det gick att lära dem trick, och varje år hade vi minst en get som vi gick på promenad med i koppel, de följde glatt med!

Kommentera inlägget här :