Lite mys innan jobb

publicerat i Allmänt;
 
 
 
 
 
 
Lite mys innan jobb med tända ljus & en stor kopp kaffe och lugn & ro som det oftast är här hemma, grannarna hörs inte alls det lilla är inget störigt heller. Konstiga drömmar hela natten & det gillar jag inte  för när man vaknar känns det tungt ...
 
Grått i dag igen så fick vi vara nöjda med solen, för ett tag kanske, fast man vet ju aldrig. Maken jobbar extra så det är extra tomt här hemma. Lägenheten känns kall men så är det alltid när man går upp från en varm & skön säng ....
 
11.15 till 21 jobbar jag i dag med 1 timmes rast, och då skall jag på stan med kollegan som har d turen i dag, skall köpa lite rött lack & stift japp vi skall vara fina till jul *s*.
 
Skall även få ihopa en glögg kväll med syster & svåger blivit lite tradition nu ju, Pyssla lite på jobbet oxå,  förbereda lite julbak först ut är lussebullar.
 
Ja så mycket mer än jobb i helgen hinner jag inte med trist men sant ...
 
Hur ser er helg ut?
 
Ses 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

I dag ska vi handla ljusstakar och eventuellt ett nytt soffbord. Resten av helgen kommer att gå i renoveringens tecken!

Kram och ha en bra dag :-)

2:a kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Usch för konstiga drömmar! Inte alls kul..
Idag är det bara jag, J o M som är vakna..resten sover. Blir köttbullar o potatismos snart. Blir inte av att fara till mammas idag..blir senare..
Ungdomarna vill till stan, åtminstone flickorna.
Ha en bra helg!
Kram

3:e kommentar, skriven , av Ezter:

Ska sätta upp stakar och stjärnor, annars inget särskilt, vad jag vet!

Svar: Är väl rätt ok & det räcker ju 😆kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Veiken:

Jag ska sätta upp lite ljusstakar idag och bara vara, för det har varit fullt ös hela veckan! Din bild är vacker! Kram

Svar: Tack snälla hoppas alla dina stakar fick sin plats i hemmet kram Ha en fin måndag kram
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av amanda:

hej Eva !
läste din fråga i din tidigare inlägg om julklapps planering ?

vi, maken och jag tar alltid en hel dag i stan, och handlar bara julklappar, inget annat, bara julklappar till barnbarnen, har ju 6 barnbarn !

och det blir fika och mat i stan också, för att vila lite på fötterna, hahaha !

önskar dig en fin första advent, kram !

Svar: Låter vettigt att fixa allt på en gång 😆kram
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Tusen tack för fina ord inne hos mig! Jag har varit ute på julskyltningen en liten stund, annars är det lugnt här. Är ensam. Har mycket kontakt med dottern, som ju bor utanför Borås med maken och hunden, finns telefoner och chatt. Flera gånger om dagen. Hon är en ängel.
Kramar och ha en trevlig glöggkväll, Gerd ♥

Svar: Låter tryggt ta hand om er kramen
Eva`s blogg

7:e kommentar, skriven , av Ditte:

Mycket jobb blir det för dig i helgen men skönt att kunna ta det lite lugnt och tända ljus på morgonen . Har varit på stan med ena dottern och hittade efter 14 försök en restaurang där vi fick ett bord. Galet mycket folk ute ! Är nu på väg till en väninna på landet och skall bo kvar. Men någon befinner sig på ett spår så alla tåg står stilla och har gjort det i mer än en timme. Så jag väntar på tåget som är proppfullt.😧 Inte kul! Men desto trevligare om och när jag kommer fram. Kram!

Svar: stackare där hopps det löste sig ändå ha en skön kväll kramen
Eva`s blogg

8:e kommentar, skriven , av Freja:

En lugn stund emellanåt är guld värd, ta hand om dig söta Eva!

Svar: Så sant Freja hoppande har det gott kramen
Eva`s blogg

9:e kommentar, skriven , av fialia:

Har jobbat natt hela veckan o går av söndag morgon, ska till grannen på adventskaffe.
ha de Fia

Svar: Mysigt hoppas det va skoj att träffa Viveka kram på dig
Eva`s blogg

10:e kommentar, skriven , av Home2tiny:

Jag pysslar i lugn o ro här hemma eftersom jag har en kropp som inte mår så bra o fått stränga order av läkaren att ta det lugnt. Hoppas du får en mysig advent vännen trots jobb. Kramisar Tina

Svar: Naw stackare där krya på dig kram
Eva`s blogg

11:e kommentar, skriven , av Veiken:

Svar: Skylten du undrade om satt i en minibuss i Thailand. Hmm undrar vad som hänt där innan! :)

Svar: Ja det kan man verkligen undra 😆kram
Eva`s blogg

12:e kommentar, skriven , av Annika:

Jobb även här. Men i morrn är jag ledig och då har jag oxå planerat in lite lussebullsbak. Ha nu en fin Måndag.
kramen

Kommentera inlägget här :