Sitter & väntar

publicerat i Allmänt;
 
 
 
 Sitter & väntar på lille som skall lämnas hos mig då föräldrarna skall på ultraljud klockan 10.00 och en bit bort bara från oss. Hon fick inte lämna honom då han har ögoninflamation på dagis.
 
Så klart kan han vara här den stunden, klockan 13.00 skall jag vara på utbildning ang kostombud via jobbet, efter den blir det direkt till jobbet för att jobba fram till 21.00.
 
Sen ledig men då skall jag verkligen vara ledig oxå, träna fixa klart här hemma, se till att få upp julstjärna och stake i föntren inför 1 advent...
 
Titta så söt han är den lille som ligger och sover med kladd i sina små ögon, usch va jobbigt att få sånt när man är liten, förstår ju inte varför man inte kan öppna ögonen.
 
I dag skiner solen ja så är det faktiskt, men det blir väl inte långvarigt, sitter och tänker ut en helg innan jul att besöka Danmarks tivoli där det är julmarknad  nu fram till januari. Men vi skall dit innan jul sen är det inte så viktigt för mig.
 
En middag när man är där, gå omkring och bara mysa för Köpenhamn är ju en underbar stad, få lite mer julkänsla oxå, tanken var först Stockholm, men vi tar det när det blir vår/ sommar istället.
 
Besöker ni julmarknader?
 
Ha en skön dag alla fina
 
Ses
 
 
 
Sitter 

Taggar: julmarknad, lille, passa, tisdag, ultraljud;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Arvid och Lydia:

Oh, vilken gullig bild. Förstår att du längtar. :-)

2:a kommentar, skriven , av Ezter:

Nej, det är sällan vi är på någon julmarknad!

3:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Åh, så gulligt. Vilka svarta ögonfransar!
Julmarknader, ja de har jag besökt förr, det blir inget nu.
Ha det bra, kram, Gerd

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Vad mysigt att han kan vara hos dig. Barnbarnen är ju livets efterrätt...Vilken fin bild!
Nja, julmarknader är iaj inte mycket för. Vill helst slippa. Men till Köpenhamn åker jag mer än gärna, tycker det är en härlig stad och med mysiga restauranger och många smågator som inbjuder till besök.
Ha det gott! Kram!

5:e kommentar, skriven , av znogge:

Ja, det gör jag gärna! Tivolis julmarknad är sällan fel och Köpenhamn är alltid värt ett besök. Man kommer så smidigt och snabbt det med tåget om man inte vill köra.

Kram

6:e kommentar, skriven , av Veiken:

Vilken liten fin kille. Ögoninflammation är inte kul. Jag har haft det som vuxen och jag avundas honom inte!
Jag gillar inte marknader, men en kompis har "lurat" mig så det blir en stor vad det lider! Ha det gott! Kram

7:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Lille är en liten sötnos, hoppas han kryar på sig snart.
Julmarknader, nej något sådant besöker jag inte längre.
Har svårt med för mycket folk på samma yta.
Kram

8:e kommentar, skriven , av Freja:

Det finns en gammeldags julmarknad här i trakterna, den brukar vi besöka. Köpa handgjord krans till dörren och goda delikatesser!

Kommentera inlägget här :