Inte klokt ...

publicerat i allmänt;
 
 
Inte klokt gick och la mig vid 23.30 var trött och somnade efter 1 timmes läsning, för att sen vakna igen 01.15 trodde det var morgon men när jag tittade på klockan kände jag en frustration.
 
Har försökt somna om sen dess men det går bara inte, klockan är snart 02.30 & maken sover i soffan då han skall upp 05.30 så valde han det i natt.
 
Hör hur han snarkar gott & jag kan inte ens somna om jag så räknar får ...utan mitt alternativ var att ta in datorn i sovrummet en stund och hoppas att jag blir trött.
 
En himla tur att jag är ledig i morgon och kan förvisso  sova både ut och middag om det skulle behövas. tredje natten utan att kunna somna om då jag vaknar.....
 
Vad gör ni om ni inte kan sova? 
 
Hoppas ni sover gott 
 
Ses 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Geddfish:

Först och främst ligger jag aldrig och läser, utan har för vana att kunna somna direkt. Om jag vaknar, vilket kan hända till och från, går jag upp om jag känner att det är kört. Sätter mig lite vid datorn, eller läser lite, brukar vara sövande.
Visst, det är en frustration att inte sova.
Varm mjölk kan lindra.
Hoppas du somnade lite sen. Kram, Gerd

2:a kommentar, skriven , av dianasdrömmar:

Usch då du får passa på att vila idag kram Diana

3:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Inte roligt då sömnen inte vill sig.
Som sagt, tur att du är ledig i dag.
Själv så brukar jag titta på tv när jag inte kan somna, eller vaknar upp alldeles för tidigt och inte kan somna om.
Ibland händer det att jag helt sonika kliver upp och sätter mig i köket med ett korsord eller så.
Ha en härlig dag!
Kram

4:e kommentar, skriven , av Ezter:

Så där har jag det de flesta nätter, tyvärr har jag inte knäckt gåtan, så jag har inget tips!

Kommentera inlägget här :