Billiga huskurer

publicerat i Allmänt, Hälsa, Tips;
 
 
Snuva och envisa förkylningar hägrar ju överallt känns det som, ibland kan man bota en del själv och tips i en tidning i går såg jag och tänkte dela med mig av en del & enkla.
 
1...Vitlök inehåller ju antibakteriella ämnen och är en vanlig huskur vid förkylning
 
2...Honung i varmt vatten kan lindra vid hosta...
 
3...Ingefära...inflammationshämmande aktiverar matsmältningen och är effektiv vid åksjuka och illamående..
 
4....Äppelcidervinäger...slemlösande och kan lindra förkylnings symptom.
 
5..Citron...c vitamin boost lindrar sägs det...
 
6...Kamomill...örten är antiinflammatorisk och kramplösande,ångbad med det kan lindra halsont & bihålerna och är oxå rogivande en kopp på kvällen kan göra susen.
 
7...Koksaltlösning...bakteriedödare blanda 1 kryddmått salt i 1 dl vatten, koka och låt svalna och gorgla sen.
 
Kostar ju inget att testa om man ändå är hemma och snorar eller hur...ni kanske har något annat tips då hade det varit kul om ni vill dela med till oss alla i dessa tider ...
 
Ha en skön torsdag mina fina bloggvänner 
 
Ses
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Bra med tipsen:) Det tackar man för!

sv: Ja men Paris bara måste du åka till:)

kramar

Svar: Så lite hoppas allt är bra med dig kram
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Marieangel:

En skvätt whiskey dödar bakterier i halsen, skröna ja men jag tycker det funkar och så somnar man skönt:-)

Svar: Så säger min make oxå 😊
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Viveka Hedlund:

Jag dricker 1 pressad citron varje dag.
Kram

Svar: pressar du i vatten då? kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Cecilia RockBabe Kärvegård:

Tack för bra tips!

Ha det bäst!

You Rock!!!

Svar: Tack detsamma kram
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av Freja:

Ingefärste (med rejäla bitar färsk ingefära som får dra länge) med honung brukar jag ta mot hosta och ont i halsem. Det lindrar i alla fall bra för stunden... Krya på dig nu!

6:e kommentar, skriven , av Ditte:

Huskurer är bra. Jag lärde mig i Kina att koka upp två päron skurna i ca 3 cm bitar (skalade) med ca 5 cm färsk ingefära också skuren i småbitar med 1l vatten. Låt koka 4 minuter, sila och drick som te. Tillsätt då 1 tsk honung. Kan värmas på nytt.
Hoppas att du nu mår bättre.
Kram!

7:e kommentar, skriven , av Veiken:

Naturens mediciner är super. Det gäller att använda det och inte springa till apoteket efter kemikalier... Ha en fin dag! Kramar

8:e kommentar, skriven , av Znogge:

Huskurer ska aldrig underskattas. Själv dricker jag mycket te men det gör jag i och för sig i vanliga fall också!

Kram och god morgon!

9:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Huskurer är nog bra att ha som komplement till annat.
Ha en trivsam dag!
Kram

Kommentera inlägget här :