Gässen är stora

publicerat i Allmänt;
 
Gässen är stora och det är kallt ute så jag vill inte ta mig ut i dag utan har en *ta hand om mig* dag i stället så jag började att göra lite pedikyr och nu sitter jag med färg i håret och snart dax att skölja ut.
 
Sen blir det att lägga mig i ett varmt bad, sen lacka tånaglarna, för dom andra får jag inte ha målade i jobbet. Skönt att bara strosa runt och inte göra något ....att ta varje minut som den kommer....
 
Jobb 06.45 i morgon så jag lägger mig i tid i kväll, så jag orkar jobba när läget är som det är just nu. Pw får vänta ett tag till så fort jag har orken tillbaka skall jag ta 1 timme om dagen ...
 
Att börja året bra eller dåligt tycker jag ordagrannt låter lite så där utan i stället gör det jag vill, kan , orkar, är man inte nöjd med något i sitt liv tar man tag i det & gör något bättre av det ...
 
Bara man tillåter sig att må bra så löser sig resten av sig själv tror jag ...
 
Ha en skön söndag 
 
Ses 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Viveka Hedlund:

Hej Eva. Lägenheten sålde vi i oktober. Vi småpackar lite sånt vi behöver. Möbler å allt annat ingick i köpet.
Jag helt tappat rösten pga förkylningen. Men jag ska nog va pigg till fredag då åker vi till stugan

Svar: oj då stakare där men visst blir du bra tills dess skickar över lite energi var ligger stugan då? kram å krya på dig
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Ezter:

Lite har det blåst här, men det har varit soligt idag :)

Svar: Skönt ju här har det varit trist
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Freja:

Så härligt det låter, ta hand om dig!

Svar: Tack det skall jag kram Ha en fin dag
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Hoppas du hade en riktigt skön söndag, fina du! Så härligt att bara kunna ta dagen som den kommer. Det är sånt man längtar till när man är mitt uppe i småbarnslivet och inte styr så mycket själv. Men var sak har ju sin tid.
Må så gott nu!
Kramen

5:e kommentar, skriven , av Ditte:

Att inte boka in en massa som skall eller bör göras, är så viktigt så du hinner återhämta dig. Att ta hand om dig själv, se vad du har lust med...Det tror jag är bra friskvård.
Kramar och tankar till dig.

6:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Låter toppen med en sån dag!
Ha det fint!
Kram

7:e kommentar, skriven , av countryliving:

Kloka ord. Även om det kan vara tungt ibland så är man själv kaptenen på sitt eget skepp. Själv är jag konflikträdd och har haft svårt med det men nu börjar det styra upp sig och jag både ber om hjälp och befaller andra att hjälpa till. Hehehe :)

8:e kommentar, skriven , av Ninnie:

Jag älskar slöa morgnar med makens smoothiefrukost med ägg, rostade mackor med ost och marmelad, SDS i plattan och sen bara njuta. Två dgr till av total ledighet, sen blir det allvar igen :-》Skönt att ta dagen som den kommer. Hoppas att färgen blir bra du kan väl visa ;-》

Svar: För din skull la jag ut en bild på mig som jag tog nyss kram
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :