Invigning & ett nej ...

publicerat i allmänt;
 
 
Grillat är gott & vi invigde vår nyinköpta igår kväll jag hade gjort grillspätt & grekisksallad, majs,potatissallad till maken kom hem från jobb. Hade dukat på balkongen med rosè och mat.
 
Sen på med maten på grillen oj oj vad det luktade mumsigt, det tyckte även fiskmåsarna, som säkert hoppades på att något skulle slängas ut. Men se det gjordes det inte, men doften spred sig .........*s*
 
Efteråt gick vi en lång promenad runt havet för vi var mätta som tusan, och det är ingen skön känsla alls. Ja jag fick i morse beviljad min semester av samordnaren, jag blev super glad. Sen kom hon 30 min innan jag slutade...
 
För att berätta att chefen säger nej till all ledighet under sommaren, förutom huvudsemestern, jag blev på ren svenska pisst off!!!! jag som hade bestämt med syrran o min make att vi skulle gå på marknad...
 
Var där förra året men då öste regnet ner, men jag säger *jag har bra minne när det sen behövs, det är att ge & ta ....
 
Nu lite fotboll sen sängen varit borta hela kvällen,mer om det i morgon ha det gott alla fina 
 
Ses 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Geddfish:

Ibland är det skönt å va pensionär, även om utbetalningen är undermålig, så finns ledigheten alltid där, wow.
Jodå, jag har varit med om semesterplanering med surstreck jag med.
Nattakram ♥

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Vilken fin grill! Och maten såg så god ut. Förstår att en promenad kunde behövas efter den. Och du hade gjort så fint collage med bilderna. Kul! Men jag måste säga att det var trist att inte få en semesterdag beviljad. Bedrövligt och så kortsiktigt tänkt . Och självklart finns det i fortsättningen ingen anledning för dig att jobba extra för någon. Dessutom hade du kunnat vara ledig i när din mamma var så dålig . Så trist personalpolitik ! Stor kram till dig.

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Det var jag som blev anonym när jag skrev kommentaren på telefonen. (Kan inte förstå varför blogg.se. ska krångla till det när man kommenterar via mobilen..)

Svar: Ja jag såg det men din email står där så jag visste att det var du :) kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Men fy vilken besvikelse att inte få ledigt som man blivit lovad. Men som sagt - kom ihåg det när de ringer och vill att du ska jobba extra eller byta pass!
Hoppas du får en skön onsdag i alla fall.
Kramar

5:e kommentar, skriven , av Ezter:

Så god maten ser ut!!! Grillspett är supergott!

6:e kommentar, skriven , av Marieangel:

Vad mysigt!! Hoppas att de ändrar sig, antingen finns det personal eller inte? HA en underbar dag!

Svar: fick svaret att OM någon blir sjuk skall den personal in & inte täcka upp en semester :(
Eva`s blogg

7:e kommentar, skriven , av Marieangel:

Dålig personalpolitik, man kan ju ge ett kanske tycker jag!

Kommentera inlägget här :