Kesobröd ...

publicerat i allmänt, bakning;
 
Min bok ät & njut med Åse mer känd som 56kilo hade detta recept o jag blev sugen och har gjort 2 dagar i rad & super gott så jag delar med mig av hennes recept ...
 
3 ägg
1,25dl keso
2msk kokosmjöl
4msk mandelmjöl
1msk fiberhusk
2tsk bakpulver
1msk cocosfett utan smak
1 nypa salt
 
svarta vallmofrö: Blir ca 4-6 bitar 
 
1. sätt ugn på 200grader, blanda de torra ingredienserna först, mixa sedan ägg, keso,och olja med svamixer.
 
2.Blanda ihopa allt och klicka ut smeten på bakplåtspapper, strö över vallmofrö över hela.
 
3.Grädda i mitten av ugnen ca 10-15 minuter 
 
Notering: Brödet är jätte gott at rosta, ha lite chiafrö eller nötter om du vill ha tuggmotstånd, är du nötallergisk kan du byta ut mandel mjölet mot kokosmjölet. Dubbel sats om man önskar få ut mer av det ...
 
Vi älskar detta hoppas ni gillar det oxå *
 
Ses 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Tack! Detta ska givetvis provas, men lite ingredienser måste först inhandlas.
Fibehusk, cocosfett utan smak,kokos och mandelmjöl finns inte i skafferiet. Inte ännu!
Även vallmon för införskaffas. Men jag ser fram emot att baka detta.
Kram!

Svar: Så kul att du är sugen på att prova lycka till kram
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Geddfish:

Jag bakar inte längre, men noterar att brödet verkade gott!
Kram ♥

3:e kommentar, skriven , av Sussi:

Vad gott det såg ut! Spännande att prova någon gång. Jag spar receptet :)

Kram

4:e kommentar, skriven , av Freja:

Jag orkar aldrig baka tyvärr, annars var det här spännande!

5:e kommentar, skriven , av Znogge:

Tack för att du delade med dig :D

Kram

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Mums mums.
Kram Mimmi
www.intebaramammablog.wordpress.com

7:e kommentar, skriven , av Paulahelenas <3:

Ser gott ut :)
Ska prova....

Kram o ha en bra torsdag

8:e kommentar, skriven , av Cissi:

Gott det lät!
sv. Nä, äter det kostschema som world of shape satt ihop. väldigt proteinrik träningskost helt utan socker och väldigt lite kolhydrater och fett...

Kommentera inlägget här :