En härlig dag

publicerat i allmänt, utlottning;
 
 
 
 
Härliga lördag morgon & äntligen ledig efter 2 veckor av så mkt jobb så jag knappt kunnat kunnat hålla reda på vilken dag det varit. Men nu är jag ledig & det är det som räknas.
 
Längtan efter Grekland är större än på länge & äta grekisk sallad med grönsaker från svärmors trädgård är ju bara underbart alltså.
 
I dag skall vi bort i kväll är vi bjudna till syrran & hennes make , männen skall ha en whiskey kväll & vi skall spela spel & umgås och ha trevligt.
 
Fick städat i går & maken sa att det luktade så gott då han kom hem på kvällen. Känns skönt att ha det gjort nu så man kan njuta av ledigheten.
 
Tänkte ha en utlottning i veckan som kommer, vet inte vilken dag & ni som gillar klockor håll utkik då. 
 
Hur ser er lördag ut?
 
Kram 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av PaulaHelenas💕:

En härlig lördag ja :) Idag tvättar jag kläder, sen matlagning o så ska jag o åtminstone dottern till stan en sväng....troligen blir vi bortbjudna ikväll :)
Ha en härlig lördag! Här skiner solen !

Kram,kram

2:a kommentar, skriven , av Znogge:

Den grekiska maten är bara så god! Minns när vår yngsta dotter en säsong arbetade utanför Kalamata och jag hälsade på henne. De två närmaste orterna var Analipsi och Messini och vilken god mat vi åt där! Fanns inte en meny på engelska och turister såg man inte många av. Det var verkligen Grekland det och något helt annat än vad jag upplevde på Kreta och Rhodos. Nu var där också väldigt fint men ändå...

I dag blir det ett besök hos optikern igen. Suck.

Ha en härlig lördag!
Kram

3:e kommentar, skriven , av Polly Svensson:

Låter som en bra start på dagen. Gott med lite sallad. Och ja en resa dit hade inte skadat hihi. Ha en fin lördag. Kram

4:e kommentar, skriven , av Sanna:

Åh så god salladen ser ut, mums!!
Jag ska på bio ikväll :) det ska bli kul!! Kram

5:e kommentar, skriven , av Ditte:

Denna sallad är en klar favorit hos mig och extra smakrik förstår jag att dne blir med grönsaker från din svärmors egen odling.
Skönt att nu vara lite ledig, klart behövligt.
Mysigt att bli bortbjuden och inte själv behöva tänka på mat.
Här blir det lite av varje. Michael Kors vita sneakers ska tittas på och provas och hoppas mina tår får plats. Detta kombinerat med en långpromenad, lunch på stan och teater i kväll blir en innehållsrik dag.
Önskar dig en fin lördag.
Stor kram!

Svar: Låter som en trevlig dag kanske blir det skor som jag köpt hi hi återstår att se då njut av dagen Kram
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av Carina Marianne Holst:

Underbart!! Kramar!! :)

7:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Så gott med grekisk sallad!! Det låter som en super trevlig lördag med att spela hederliga spel. Kramiz

Kommentera inlägget här :