Jordnötskulor

publicerat i LCHF;
 
Blev ingen fika i dag och kanske bäst så, jag cyklade iväg och handlade hem lite innan, idag och när jag kom hem var det som om all kraft var ur mig.
 
Så jag bytte om & jag hoppade ner i soffan, och har varit där hela eftermiddagen. Blev så otroligt sugen på nåt gott &  inte blir det godis så jag kollade i skåpen så fanns så lchf jordnötskulor mums mums jag åt alla under kvällen.
 
Låg & somnade till innan sådär en 5 minuter men ändå, sen ringde min väninna som jag skulle träffa och vi snackade lite i mobilen i stället, hon hade ont i ryggen så vi skjuter på träffen tills vi kommer hem.
 
En skön kväll har jag & nyss avslutat samtalet med dottern :) 
 
RECEPT : ca 10st
 
1 dl sockerfri jordnötssmör
 
1 msk honung 
 
1-2 msk kokos mjöl 
 
Rör ihopa till bollar lägg i små formar eller på ett bakplåtspapper , smält mörk choklad och toppa över och hacka jordnötter och stö över om så önskas jag hade inte det hemma ..ställ i kylen ta ut efter hand.
 
Kram 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anette:

Låter gott. Vill jag testa. Kram Anette

Svar: Ja gör det dom är super goda :) kram å fin kväll
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Detta vill jag testa :) vill få bort sötsuget kramar

Svar: Ja det är så bra med lchf :) kram
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Sussi:

Ett sånt där perfekt lagomt enkelt recept. Lät jättegott! :)
Ibland är det skönt att bara få lata sig ett tag. Att ta igen sig.. Kram

4:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Tack för det goda receptet!! Jag har slarvat lite i sommar. Så nu behöver jag hitta lchf rutinen😙😚Kramiz

5:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Låter som ett enkelt recept som går snabbt att göra om man känner sig sugen.

Hoppas du år en avkopplande dag!
Kram och var rädd om dig!

6:e kommentar, skriven , av PaulaHelenas💕:

Låter gott :)
Ha en bra dag nu fina du!
Kram på dej

Kommentera inlägget här :