Äter du?

publicerat i allmänt;
 
Äter vi vitaminer som vi borde? ja jag gör det faktiskt men började för kanske 2 år sedan & nu då jag skulle opereras så frågade ssk hur jag kunde ha så bra blodvärde.
 
Sen mår jag mkt bättre oxå min värk är mindre ang min artros då & nu i förra veckan började jag äta nypon tabletter, resultat ja det tar ett tag innan man märker förändring.
 
Här är det 2 nypon & 2 st kvinnans val som inehåller saker man bör tillgodose vid 50+ och som bor i norden, sen äter jag omega3 oxå vilket hjälper mig oxå i min artros smärta.
 
Äter inte heller fisk 3 gånger i veckan så jag tillgodoser med dessa då. Idag blir det soppa med räkor i, skönt med enkel mat efter helgens mat & dryck.
 
Äter du tillskott av vitaminer?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Biggeros:

Jag försöker stoppa i min c-vitaminer lite då och då. Även magnesium och nickel. Några D- vitaminer behöver jag inte. Det är viktigt även vad för kost man stoppar i sig. Jag äter heller inte fisk tre gånger i veckan. Ha en bra måndag:))

2:a kommentar, skriven , av Comsi Comsa:


Jag äter bra mat och genom det får jag allt som min kropp behöver.... Kram ♥

3:e kommentar, skriven , av Ezter:

Nej, man ska ju inte behöva vitamintillskott sägs det. Dricker Berocca då och då, men inte kontinuerligt.

4:e kommentar, skriven , av Days by Johanna:

Tyvärr ganska dålig, åt när jag var gravid, men sluta direkt när Hugo föddes. Kanske borde börja igen :)

Ja, hora är också ett ord som missbrukas och det är nästan värre än hata. Eller det är det. Ett hata kan jag ta, fine, men att någon kallar mig hora. nä du! :) Bra du tog upp det ordet. Kanske något och skriva om i framtiden. Bristen på respekt mellan ungdomar dag är noll. Det förekom inte när jag gick högstadiet på slutet av 90talet.

5:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Jag äter strandnypon sedan något år, och det håller ryggen och axlarna i schack.
Annars äter jag bra mat - och gärna fisk. Ofta ett par sillbitar till kokt ägg.
Kram ♥

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Är också dålig på att äta 😯

7:e kommentar, skriven , av Anna :

Älskar din blogg förresten 💖

Svar: Tack sötnos ❤
Eva`s blogg

8:e kommentar, skriven , av sandra.:

Jag äter tyvär inte vitaminer, men det borde man ju göra egentligen, hoppas du haft en underbar helg!
kram

Svar: Jadå det har jag hoppas du fått rätt på ditt hår kram
Eva`s blogg

9:e kommentar, skriven , av Marieangel:

Nej jag äter inget. Tror att med allsidig kost får man i sig det man behöver. Puss & Kram

Svar: tyvärr så räcker det inte o mkt för vi bor i ett land som vi oxå gör ☺hoppas u hämtat dig från skidorna kramen
Eva`s blogg

10:e kommentar, skriven , av Znogge:

Nej, det gör jag inte utan hoppas och tror att min kost är allsidig nog. Men visst, ett litet tillskott skulle kanske inte skada...

Kram

11:e kommentar, skriven , av Sanna:

Jag äter vitaminer dagligen, sånadär multivitamin, funderar också på att köpa nypontabletter har hört att dom ska vara bra. Kram

Svar: Ja jag hörde det så får se i längden ☺sov gott sen kram ❤
Eva`s blogg

12:e kommentar, skriven , av wiolettan:

Jag äter bara kalciumtillskott med D-vitamin, Vita Kalk heter det, men inte några andra vitaminer.
Skulle egentligen äta Omega 3 eftersom jag inte äter fisk, men, det passar inte så bra ihop med Waran.
Hoppas att det är bra med dig.
Kram!

Svar: Ja vi som bor som vi gör behöver en del tillskott faktiskt o waran får man tänka sig för med ..ha en skön kväll kramen
Eva`s blogg

13:e kommentar, skriven , av Annika:

Ja periodvis så gör jag det. Framför allt under vinterhalvåret.
Ha det gott.

Svar: Hoppas allt är bra med dig skön kväll kram ❤
Eva`s blogg

14:e kommentar, skriven , av Anneli:

Jag äter extra vitaminer som min läkare skriver ut, men jag äter inga hälsokost preparat liknande saker.
Du missar väl inte 30 grader i februari som börjar sen på ettan.
Hoppas du har haft en bra dag vännen. Var rädd om dig, dröm sött kramar ♥

Svar: åh nej hör missar vi inget ha ha sitter o väntar kramen ❤
Eva`s blogg

15:e kommentar, skriven , av Ditte:

Nej, jag äter inga extra vitaminer men allsidig mat med mycket frukt och grönt. Däremot äter jag de kinesiska "gojibären" som är väldigt vitaminrika och jag har ingefära i mycket av den asiatiska mat jag lagar.
Men detta är så olika. Ett tag när jag åt mycket kortison blev det förstärkning med kalktabletter eftersom skeletttet försvagas av kortison.
Och det viktigaste tror jag är att man känner att man mår bra.
Kram!

Kommentera inlägget här :