Lämna det bakom sig ...

publicerat i allmänt;
 
Vi är olika alla människor & vi har alla något i bagaget som vi vill glömma kanske eller har glömt, men vi vet att det finns där. Man har det längre bak i skallen och det kommer inte fram om man inte själv väljer det.
 
Men att kunna gå vidare i livet med allt man har med sig, är det lätt? nja för vissa kanske men man måste vilja gå vidare oxå, sen beror allt på vad man har med sig. 
 
Finns ofta hjälp att få även om man tror att man sen inte behöver hjälp så är det viktigt att man går alla gånger som dem säger. Det som är tungt för mig kanske inte är det för någon annan.
 
Därför kan man inte säga att men det är väl inte jobbigt, som ibland man kan höra på jobbet. Vi upplever saker på olika sätt. Jag har gått genom en massa tragiska saker & en av dom har jag delat med mig av i min blogg.
 
Kommer inte ihåg när men det finns & ibland behöver man en knuff för att våga ta steget att söka hjälp. Att inte gå & tänka på det hela tiden, för allt går att få hjälp med. INte att glömma för saker glömmer man inte utan mer om att kunna gå frammåt & tillåta sig må bra.
 
Livet är inte alltid en dans på rosor ....
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sanna:

Du har så rätt i det du skriver, själv så insåg jag att jag behövde hjälp när jag hamnade på botten, och man måste också vara villig ta an sig hjälp :)
Önskar dig en toppen dag :) Kram

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Att ta hjälp är viktigt och att för sig själv formulera och sätta ord på tankar och känslor.
Någon som lyssnar och kan föra en framåt i rätt rikning kan verkligen behövas.
Och vi har alla oika saker med oss i bagaget...
Stor kram!

3:e kommentar, skriven , av Ezter:

Så är det ju, men helt klart mår man bäst när man kan släppa och gå vidare...

4:e kommentar, skriven , av Znogge:

Nej, det är det verkligen inte och när det blir för svårt då ska man söka hjälp. Allt reder man inte ut på egen hand.

Kram

Kommentera inlägget här :