Greklands Maldiverna

publicerat i allmänt;
 
Läste i en av mina tidningar att här är Greklands Maldiverna just denna dagen var det grått 6 muligt  typiskt men gud så vackert det var, jag blev stående en längre stund för att ta in detta vackra ställe.
 
På Kreta alofonissis där sanden är rosa på vissa ställen, som jag inte trodde på innan jag såg det med mina egna ögon. 
 
 
Här kan man ana sandens färg, ja nu bjuder jag på sommarbilder igen, innan vi åkte dit i maj förra året så hade jag hört mkt om att det var inte mkt att se, nergånget osv. Men ville se ön själv och bedömma.
 
I augusti åker vi dit igen för 2 veckor för att uppleva ön igen och utforska mer, hälsa på makens morbror som är bosatt där på ön. 
 
Onsdag i dag & i kväll efter 17 kommer en väninna hit & jag skall göra lite lättare mat och baka bullar senare ikväll är det blood & oil.
 
Men nu skall jag dricka kaffe & sen iväg till dottern som så gärna ville att jag skulle komma dit, sen när jag börjar jobba blir det inte samma tid att ses.
 
Kram 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sussi:

Det såg ju helt underbart ut där.. Rosa sand hade varit kul att se. I Thailand var sanden så ljus så den nästan blev vit. Åhh vad jag längtar tillbaka..

Kram

2:a kommentar, skriven , av znogge:

Visst längtar man intensivt till sommaren när man ser sådana underbara och ljuvliga bilder! Vintern är inte min grej och i dag är det så grått och dystert här...

Kram

3:e kommentar, skriven , av Ezter:

Sommarbilder är mycket roligare att se än vinterbilder!

4:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Härliga foton.
Vad mysigt att du får besök av en väninna i eftermiddag.
Kram och ha en toppendag!

5:e kommentar, skriven , av Susanna:

Hej fina vackert som bara den och så underbart att ni åker dit igen och då hinner man ju lite när man får vara där två veckor..ibland kan det kännas lite stressigt med en vecka om man vill röra sig runt lite..

Hotellet heter Bitzaro Palace och jag fick tag på nya fotona då de rustade upp 2015.

Önskar dig en fin dag

Kram

6:e kommentar, skriven , av Comsi Comsa:


Härligt ställe, nu tror jag vi alla sitter med en längtan.... Kramen ♥

7:e kommentar, skriven , av Sanna:

Oj så härligt det ser ut, vill åka någongstans varmt nu, idag är det jättetråkigt väder i stockholm kallt och grått.
Önskar dig en fin dag, Kram

8:e kommentar, skriven , av Natalie Salazar:

så fint, åh underbart jag skulle verkligen behöva en semester

9:e kommentar, skriven , av Nimo:

Mysigt det ser ut

10:e kommentar, skriven , av Days by Johanna:

Du gör mig så sugen på åka till grekland! :)

Ja, tanken är väl Hugo skall få ett syskon om något år :)

11:e kommentar, skriven , av sandra.:

ser riktigt härligt ut :) så kul att ni ska åka i agusti :)

12:e kommentar, skriven , av Maria:

Så härliga bilder.....sommar längtan
Kram på dig

13:e kommentar, skriven , av Ditte:

Vad härligt! Kommer att bli en härlig resa.
Ja, här är jättefint, var där för x antal år sedan och jag tror det vackra består, men med tiristerna kommer ju även slitaget.
Här är det full fart hela dagen med diverse trevligheter och likadant blir det resten av veckan. Lika bra när ångan är uppe....
Önskar dig en fin kväll.
Kram!

14:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ser fint ut . Mykanos ska också vara jätte vackert /

Kommentera inlägget här :