Mums

publicerat i Baka, allmänt;
 
Mums lchf godis blev så sugen då jag såg bilden i min kokbok så jag gick och handlade hem jordnötssmör, och har nu gjort dessa som bara smälter i munnen.
 
Kommer att bli fler  gånger som jag bakar dessa, jordnötskulor med chokladhatt från 56kilo kokboken 2gr kolydrater på boll så det är helt ok dessutom så goda. Recept jadå så klart kommer det här ...
 
Ingredienser:
 
1 dl sockerfritt jordnötssmör
 
1 msk honung
 
1-2 msk kokosmjöl
 
Mörk choklad till topping.
 
SÅ HÄR GÖR DU:
 
Blanda jordnötssmör, honung, kokosmjöl i matberedare med s kniv ( jag rörde bara ihopa det) kan behöva lite mer kokosmjöl. 
 
Rulla till kulor & lägg in i kylen en stund.
 
Smält det mörka chokladen i ett vattenbad, doppa bollarna på den sidan som inte legat ner, Lägg dom på bakplåtspapper o förvara i kylen..
 
Mums säger jag bara ....
 
Kram 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Vilket bra tips....tackar
Kram

2:a kommentar, skriven , av amanda:

Verkligen mums, mums !!
Bara man ser på bilderna, så smälter dem i munnen !
Ska testa dem i morgon och gå efter din recept !

Mums kramar vännen min !!

3:e kommentar, skriven , av Sanna:

Oj så gott det ser ut, kanske ska testa o göra dessa :D

Svar: Ja dom är goda testa gärna kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Freja:

Det låter verkligen gott, jag gillar jordnötssmör!

Svar: Ja dom är super goda kram
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av wiolettan:

De ser ju jättegoda ut. Tack för tipset och receptet.
Ha det så fint det bara går.
Kram!

Svar: Tack snälla detsamma kram
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av Anneli:

Oh vad gott det såg ut. Jag måste baka lite bullar snart, jag får se om det blir nån liten kaka oxo. Det är så svårt att låta bli att äta upp allt så därför bakar jag aldrig =)
Ha en mysig kväll vännen, dröm sött kramar ♥

7:e kommentar, skriven , av ullie:

ha ha vet du ja tror det va ja som skrev fel ju för galal tänkte ja ju som tuppen . men jo gola är tjalla på en annan he he

mmm såg gott ut mums

kram på dej

8:e kommentar, skriven , av Ditte:

Det ser gott ut! Men för mig blir detta för fett och magen vill inte då vara med. Får bli en bit mörk choklad här.
Kram!

9:e kommentar, skriven , av CAMILLAESI:

Så gott :-D

10:e kommentar, skriven , av Znogge:

Mmm... Så gott det låter!

Kram

11:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Roligt att prova på nya recept, särskilt när dom blir lyckade.
Ha en trevlig Fredag med massor av mys!
Kram, kram

12:e kommentar, skriven , av Marieangel:

Ser gott ut! Önskar trevlig helg! Kram!

13:e kommentar, skriven , av DianasDrömmar:

Mums vad gott kram

14:e kommentar, skriven , av Sussi:

Mmm dom såg verkligen goda ut. Älskar alternativt godis som det inte är socker i. Allt blir inte bra men det där lät jättegott :)

Kram

15:e kommentar, skriven , av PaulaHelenas:

Ser gott ut!
Ha en härlig fredag

Kram

16:e kommentar, skriven , av Natalie Salazar:

tack eva för din omtanke <3 massa kramar och mums det där såg otroligt gott ut

17:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ser gudomliga ut 😀 mums

18:e kommentar, skriven , av Lindsay:

OH va goda dem ser ut mamma. Spara en tills jag kommer 😄

Svar: jag kan baka nya ❤
Eva`s blogg

19:e kommentar, skriven , av Susanna:

Så gott de lät, måste prova att gör de.. såg riktigt smarrigt ut..

Kram

20:e kommentar, skriven , av Angelica :

Mums

21:e kommentar, skriven , av Angelica :

Mums

Kommentera inlägget här :