Gunga i tystnaden

publicerat i Grekland;
 
 
Lägger upp 2 bilder från 2014 då vi var hos svärmor för där är så vackert och tomt som ni ser här, vi tog själv med oss solstolar då vi skulle ligga här & bada och sola. Att promenera är ju härligt men man får passa  sig oxå .
 
Då det finns en del herrelösa hundar som inte alltid är vana vid folk & dom vill man inte möta, det gjorde vi sist tur då att vi satt inne i bilen tacka för det. Dom visade tänder & skällde sprang emot oss. Jag är inte annars rädd för hundar.
 
Men även sa svärmor att en kvinna hade varit gående i byn på natten & blivit biten tilldöds av ett gäng hundar. Ja det sprang ju hundar där men dom gjorde inte oss något, bara att ignorera dom. Men jag älskar denna biten av det riktiga Grekland.
 
Min älskade mamma bodde oxå i Grekland 13 år bodde hon i ett litet hus på Kos, där har jag varit en hel del som ni förstår & man känner ju en massa folk där. Dock har jag inte varit där sen mamma kom hem och blev sjuk. Nu är lilla mamma i himlen & vem vet kanske i Grekland igen ;) 
 
Evia är Greklands näst största ö visste ni det?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av znogge:

Jag minns när yngsta fröken arbetade i Grekland och vi cyklade hem från Messini och tog vägen genom olivlundarna. Då blev man alltid jagad av vakthundar och det var riktigt obehagligt. Vi klarade oss utan att bli bitna men det kändes som om det var på håret ibland...

Kram och ha en bra dag!

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Vackra bilder och just dessa mer orörda trakter tycker jag om och det var jag än finner dem. Har hittat många vackra pärlor ute bland de grekiska öarna.
Minns detta med vildhundar från Thailand då jag fick fly ut i havet och hunden stannade på land. Samma hund hade bitit flera människor som blev illa åtgångna och fick åka till sjukhuset. Jag är i vanliga fall inte alls hundrädd, men dessa vildhundar kan ha rabies och vara sjuka.
Just till Kos åker min ena dotter med familj varje sommar eftersom min svärson bott och jobbat där. Även jag jobbade på Kos i mitten av 1970 talet en sommar som guide.
Kan förstå att din mamma trivdes på Kos för det finns så mycket vackert bortom turisområdena.
Stor kram!

3:e kommentar, skriven , av Polly Svensson:

Kos är så fint. Hoppas du mår bra finis? Kram

4:e kommentar, skriven , av Gittan:

Härliga bilder och så mysigt när det inte är andra där. Jag förstår att ni hittat så fina ställen när ni varit där så mycket. Otäckt med hundarna och då skulle man bli rädd. Stor Kram.

5:e kommentar, skriven , av sandra.:

Men så himla läskigt det där lät med hundarna :(

jättefina bilder, hoppas du har en bra dag eva, kram <3

Svar: Tack sötnos hoppas du med haft det bra kram ❤
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Det visste jag inte att Eva var störst. Jag har varit på många öar i Grekland. Som barn var jag på Rodos, Kreta, Cypern och Korfu. Sedan som vuxen Natos, Paris, Mios och Rodos igen÷)
Läskigt att bli överfallen av ett gäng herrelösa hundar. Man får passa sig. Ser otroligt fint ut. Kram på dig

Svar: Kreta är störst sen kommer Evia 😀kram
Eva`s blogg

7:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Kos har även jag besökt många gånger. Ska nog åka tillbaka snart, måste vara över 10 år sen. Tror nog mamma tittar ner över Grekland men så klart även dej! 💚

Svar: Åh ja va mysigt varifrån där så mkt va skoj att du skall dit igen kanske kram å fin kväll ❤
Eva`s blogg

8:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Tycker det är otäckt med hundar som springer lösa,men härliga bilder från Grekland,har faktiskt aldrig varit där.kram

Kommentera inlägget här :