Sätter spår för livet ....

publicerat i
 
 
Idag verkar det som att ord kan man utnyttja hur som, men i en relation skall man behöva ta sånt? big NO jag hade för många år sedan ett sjuk destruktivt  förhållande under 2,5 år 
 
Detta har jag lagt bakom mig men vissa saker sitter fast och kan aldrig raderas bort, vem har rätt att kalla mig saker som ovan??
 
Jag blev misshandlad på psykiskt & fysiskt men slagen kan man glömma, men allt det andra kommer fram ibland t ex man ser nån film som det förekommer våld. Jag har valt att gå vidare i livet & att inte bli nerdragen av det som varit.
 
Jag kan inte påverka känslor som dyker upp, men jag har valt att gå vidare inte låta onda saker dra ner mig. Man tänker alltid det händer inte igen det var bara idag osv.
 
Men är det så? om man låter det gå en gång, som sen blir 2 gånger sen kan det rulla på & man hittar ursäkter för att varför det hände! En örfil sägs ofta ja det var mitt eget fel, osv NEJ man är aldrig bidragande till att få stryk ALDRIG!!! 
 
Min pappa sa alltid en man som slår en kvinna är INTE en man ...så sant!! tycker att det är viktigt att vi tjejer & kvinnor sätter stopp direkt! 
 
Jag har gått vidare jag har tillåtit mig att vara lycklig och jag är det idag med min man, som vet allt och som förstår, men man kan aldrig sätta sig in i en situation som man inte själv gått genom.
 
Våga säga stopp! låt ingen säga sånt till dig! 
 
Va rädd om dig 
 
Kram 

Taggar: fysiskt, misshandel, psykiskt, säg stopp;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ajlimullersandvik.blogg.se:

usch, fruktansvärt att höra allt du tvingats genomgå. Så hemskt!

Svar: Detta är dock bara en bråkdel har faktiskt skrivit om det i 2 andra inlägg hemskt ja men viktigt att dela med sig av ❤
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av bi:

Starkt av dig att berätta och dela med dig av sådana hemskheter ! Våld och nedsättande ord mot kvinnor skall/får ALDRIG accepteras . Kram till fina du 💜

3:e kommentar, skriven , av Carro:

håller med dig, hemskt!! ingen ska behöva stå ut med sådana förhållande, jag vet att jag inte hade gjort det men tyvärr vågar många kvinnor inte ta det steget.
kram!

sv; ja vi kom hem från Dubai igår efter 1 vecka där :)

4:e kommentar, skriven , av Znogge:

Så sant som det är sagt! Ingen ska tåla att bli fysiskt eller psykiskt misshandlad i ett förhållande. Första slaget måste bli det sista. Bara att gå... Inte kanske alltid så lätt men att stanna kvar innebär ett accepterande på något vis.

Så skönt att du kunnat gå vidare!

Kram

5:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Så viktigt o bra att ta upp detta ämne usch jag blir fly förbannad en kille som slår en gång gör det fler så är det! Skönt att du kunde gå vidare och träffa en bättre 💞Kram

6:e kommentar, skriven , av Felicia Chotnikorn:

Hello snygging! Ville bara komma in och säga att du har en sjukt snygg blogg & även att jag har en tävling på bloggen med sjukt enkla regler, det ända du behöver göra för att vara med är att lägga in en kommentar!

7:e kommentar, skriven , av Ditte:

Att detta hemska du varit med om då och då kommer tillbaka är också ett sätt för hjärnan och kroppen att bearbeta det hemska.
Du har gått vidare, men vissa saker finns ändå kvar och dyker upp ibland.
Instämmer helt med Znogge. Våld ska aldrig accepteras och kan aldrig försvaras och viktigt att få stöd och orka gå drifrån.
Skönt att du nu har en man som är rädd om dig och älskar dig.
Stor kram!


Kommentera inlägget här :