Tacopaj recept

publicerat i recept;
 
Ja gårdagens paj var uppskattat & det var gott & lagom skulle ju tagit en bild när den var klar men det glömde jag S* men det fick bli en bild när jag skulle äta.
 
Denna paj är lchf så jag gör den på mandelmjöl. 
 
Recept
 
3 dl mandelmjöl
0,5 dl skalade sesamfrö
1msk fiberhusk
1tsk salt
40gr smör
1 ägg
 
Blanda mjöl med sesamfrön sen allt tillsammans, tryck ut den i en pajform nagga med en gaffel. Låt vila i kylen ca 30 min.
 
Grädda skalet till det fått färg på ugnen 175g
 
När den fått färg ta ut den lägg i fyllning öka ugnen till 200g in igen ca 20 min 
 
recept efter 56kilo
 
Jag gör tacoblandning med färs & tacokrydda som är i påse sen strör jag över ost innan jag sätter den i ugnen, serverar med sallad. 
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Låter inte dumt alls!

Kram

2:a kommentar, skriven , av ajlimullersandvik.blogg.se:

Bra jobbat :) LCHF kan jag inte äta, dels därför att jag har gallstenar som ju inte mår så bra av fet kost och dels för att pappa är kardiolog och han skulle ALDRIG gå med på det ;P

Svar: Jag gör vissa saker lchf bara o denna är god ❤
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :