Randigt & rutigt ...

publicerat i allmänt, kläder;
 
 
Vi var ju även på utställningen randigt & rutigt och där fanns en massa fina klänningar roligt att se, hade även kunnat ha någon på mig faktiskt ...
 
Kläder är ett stort intressen för mig så detta var ett självklart fall att gå o se det var min väninna som tipsade mig faktiskt, men jag får väl börja hålla kolla lite bättre på sådant som komma skall..
 
Mycket av vissa mönster kommer ju tillbaka i modet & det är ju super kul :) 
 
Titta & njut bara 
 
 
Kram 

Taggar: Malmö, kläder, mode, museet, randigt & rutigt;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

Tänk så mycket olika mönster det finns!

Svar: Ja det var kul att se 😁
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag är sjukskriven sedan i måndags jag med, och just därför passade jag på att TVINGA mig själv att göra det här för mig. Det är ju lite mysigt.

3:e kommentar, skriven , av znogge:

Så många härliga plagg och mönster!

Kram

4:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Jättekul, jag är också stort intresserad av kläder, ränderna går aldrig ur! Jag har sagt, och vidhåller, är jag inte intresserad av klädinköp, så är jag sjuk, haha.
Rutan och randan, allt kommer tillbaka. Kram

5:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Vilken spännande utställning!

6:e kommentar, skriven , av Cassandra:

Så fina klänningar!

7:e kommentar, skriven , av ullie:

ja det är skoj ja gillar sånt där svart vitt o så
kul att det kommer tillbaka me .

8:e kommentar, skriven , av Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh så mycket läckra plagg! :)

9:e kommentar, skriven , av Ditte:

Jätteroligt att se! Jag känner igen både modeller och mönster i klänningarna och har haft flera av liknande slag under åren. Ser ut att var slutet av 50 och sedan 60 och 70- tal.
Och visst är kläder roligt. Håll utkik om Lars Wallins klänningsutställning komer till dina trakter för den är också klart sevärd.
Kram!

10:e kommentar, skriven , av bi:

Kul med kläder ! Jag gillar ju rutigt så de där klänningarna föll mig i smaken ☺

Kram 💛

Kommentera inlägget här :