Romer ...som berör

publicerat i allmänt;
 
En dag som i dag tog vi en runda på museumet där jag inte varit på många många år, där var ju utställningar med bla romer och intressant läsning o bilder & här delar jag med mig, jag har inte haft fördomar mot detta folkslag men alltid tyckt att det är trist att dem är så utstötta av samhället..
 
Här är 2 som skrivit fina citat om sina känslor, men där fanns fler och även en klänning som är kanske typisk för en del kvinnor. Väldigt intressant både detta & en utställning med kläder och kreaktioner bilder kommer ...
 
Sen åkte vi och fikade hos dottern och barnbarnen dem yngsta dottern hade bakat en kladdkaka som bara var to die for, ja jag skulle inte äta sött idag men hon propsade på mig en liten bit, kunde inta säga nej ...får hålla igen extra hårt i veckan.
 
Nu lite tv kväll :) 
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra Olsson:

kladdkaka e så gott speciellt om den blir så där knäckig:)min dotter bakade en kladdis i fredags o den var grym. kramar och kul med museeum.

2:a kommentar, skriven , av Natalia Richardson:

Mums med kladdkaka.
Trevligt att träffa barn och barnbarn,kram.

3:e kommentar, skriven , av znogge:

Det låter som en intressant utställning som jag skulle kunna tänka mig att se.

Kram och god kväll!

4:e kommentar, skriven , av Veiken:

Det har sedan urminnes tider funnits olika folk som har varit förföljda av någon anledning. Vad är det för fel på människorna som inte kan respektera varandra?? Kram

5:e kommentar, skriven , av Diana:

Intressant utställning kram

6:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Det verkar vara en intressant utställning.

Ha en fin början på veckan!
Kram

7:e kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

Jag som inte gillar museer, skulle kunna tänka mig denna utställning. Jag har aldrig förstått varför vissa folkslag skulle vara sämtre än andra. Vi är alla människor <3

8:e kommentar, skriven , av Ditte:

Tack för att du delar med dig. Jag had egärna sett utställningen.
Och en bit chokladkaka är alltid gott.
Kram!

9:e kommentar, skriven , av JoJo:

åh kladdkaka är ju bara sååå gott! :) äter det inte alls ofta nu för tiden, vilket är lite synd :P hoppas allt är bra med dig och att du får en fin kväll snäckan! kram kram <3

10:e kommentar, skriven , av bi:

Spännande utställning ! Fördomar mot vissa grupper av människor är rent ut sagt för jävligt .. Kram ♥

Kommentera inlägget här :