Vilken dum chaufför ..

publicerat i allmänt;
 
 
Klockan var ca 06.45 när jag gick ner till bussen i morse jag tar annars en annan buss men då det är röd dag så går dom 2 ggr i timmen så man får parera.
 
Jag kom 5 minuter innan bussen skulle gå men när jag stod där i kylan ser jag chauffören hålla på med sin mobil, klockan går & 2 minuter innan avgång öppnas dörren jag var en aning irriterad, varför inte öppna liksom??
 
Sen satte jag mig & han satte sig med sin mobil igen och när klockan var dax att åka höll han på ännu 2 minuter senare än den skulle gå då vaknade han. 
 
Andra har oxå ett jobb o tider att passa det gjorde mig så förbannad att jag faktiskt mailade skånetrafiken och undrar om det får gå till så, att glömma avgångstiden pga sitt smsande.
 
Nu kom jag i tid men detta är inte första gången ibland snackar dem under hela resan 18 min högt o brett så alla hör även om vi inte förstår vad han säger ...
 
Jobb är väl ändå jobb & mobilen får man ha när man är ledig, så är det ju på många jobb men just i yrkestrafik skall man vara koncentrerad på det man gör & allt anvsar för folk på bussen ..
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Bra gjort! Hoppas du får svar från Skånetrefiken.
Dessutom tror jag inte ens han får prata i mobilen utan handsfree under körning. Märkligt agerande. Jag had eockså blivit jättearg att inte gå i tid och sedan prata hålla på med telefonen.
Stor kram och trevlig kväll.

2:a kommentar, skriven , av JoJo:

åh vad irriterad jag hade blivit! bra gjort av dig att mejla till skånetrafiken. hoppas att du får svar av dom. kram och fin kväll snygging! <3

3:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vad irriterande och det var bra att du anmälde honom! Kramis

4:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Självklart skulle du anmäla detta, fy sjutton, jag hade blivit superirriterad!
Kvällskram 💛

Svar: Önskar dig en god natt kramis 💖💖💖
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Superbra att du anmälde honom ,busschaufförer och jag går inte riktigt ihop tycker de är oförskämda och allmänt jäkla sura och håller aldrig sina tider här går bussen ibland två -tre minuter innan tidtabell och sådant stör jag mig på ångra att jag inte anmälde ,kramar

Svar: Ja det gör dem ofta usch för dem! Kram å god morgon ☕😘
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av ullie:

åh men vilken typ egentligen borde man ju anmäla men ja orkar liksom aldrig men de fattar ju inte att en själv kan komma försent till sitt pga honom liksom grrr

7:e kommentar, skriven , av Matilda Berlin:

Men guu vad irriterande!! Fyy vilken start på dagen.... Hoppas den blev bättre sen! Kram

8:e kommentar, skriven , av Diana:

Grr, irriterande! kram och ha en fin tisdag/Diana

9:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Sådär tycks det vara överallt.
Även hos mig finns såna nonchalanta busschaufförer som missar avgång och pratar i mobilen under hela resan men däremot använder dom handsfree.
Ändå irriterande.

Kram och ha en fin dag!

10:e kommentar, skriven , av TantGlad:

Bra du kontaktade Skånetrafiken för det skulle jag åxå gjort. Man får hålla på med mobilen då man är ledig. Grrrrr till honom. Kram till dig❤

11:e kommentar, skriven , av Natalia Richardson:

Bra att du anmälde detta.
Hur tänker han köra buss och tala i mobil?? Passar liksom inte ihopp.

Kommentera inlägget här :