K- pist på Malmöfestival ..

publicerat i allmänt;
 
Ja tidningens rubriker lyder som ni ser , Malmöfestivalen som är på ingång denna månad blir det poliser med utrustning, men det som glädjer på denna första sidan var PRIDE  som uppmärksammas.
 
Även i Malmö kommer man att ha denna festival dock inte som i stor staden tror jag men ändå. Alla är lika värda alla har rätt att vara som dem vill utan att andra dömmer ut någon. Ang festivalen så blir det ett besök och äta langos ...
 
Rättvisa  och alla skall kunna känna sig trygga, så borde det vara men så är det inte! men jag hoppas det går frammåt & att folk förstår, man behöver inte gilla men man bör acceptera och respektera det.
 
Lyft fram alla människor ...
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av MartinaOlsson:

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig :)
Tänkte bara passa på att tipsa om att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna supersnygga kläder & accessoarer från Rosegal! Låter detta intressant? Klicka på länken nedan för att vara med och tävla :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/69429/tavling-vinn-klader-accessoarer-fran-rosegal/

2:a kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Helt rätt alla människor är lika värda, blev lite paff när vi var i Göteborg och servitris/servitör var en man med massa smink och flätat uppsatt hår men jag tokgillade honom:) krAMAR

Svar: Blir mer o mer vanligt hurra å kram 💖
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Annelie:

Vi har till och med en Pride-festival i vår lilla stad.
De hann inte mer än sätta upp 20 (tror det var det antalet) Pride-flaggor förrens flera var nerryckta.. :-/

Skrämmande att Polisen SKA behöva vara sååå utrustade på en Festival,,, samtidigt som det är bra att de ÄR det.
Vart har världen tagit vägen..??

Trevlig fortsättning på helgen.. // Kramen Annelie

Svar: Bedrövligt säger jag ..men vi måste bli starkare för deras del 💖 ha det gott kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Mig veterligt så har inte min lilla by någon Pridefestival.
Inte ännu men vem vet, det kanske blir här med någon gång i framtiden.

Hoppas du får en fin Lördag!
Kram

5:e kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

Ja alla är lika mycket värda, men varför festivaler? Man är lika mycket värd ändå, tycker jag!

6:e kommentar, skriven , av Ditte:

Visst är vi alla lika mycket värda och alla helt oberoende av ålder, kön och sexuell läggning ska vi känna oss trygga.
Här i Stockholm äger idag den stora Prideparaden rum och som en ordentlig manifestation till allas lika värde.
Säkert blir det rejäl bevakning här också och det känns bra eftersom det är så många tusen som är med i och finns längs gatorna i eftermiddag. Ska ge mig ut om ett tag.
Stor kram!

Kommentera inlägget här :