Glöms bort?

publicerat i allmänt;
 
Allt mer sedan mobiler, datorer, surfplattor osv tog över mer och mer av papper vi betalar över nätet, handlar osv så har oxå julkortet glömts bort till stor del.
 
Lättare att skicka en julhälsning via mobilen, men jag tycker ändå att det är trevligare att få ett kort i lådan, jag har skickat ca 12 st i år. Kan ju inte bara få, så klart jag skickar oxå.
 
Har fått ett av yngsta dottern, sen vet jag att min äldsta syster brukar skicka oxå. Att sätta på julfrimärke som förr var mkt billigare är inte lönt i dag jag tror det var nån krona bara i skillnad på en karta om 10st.
 
Tyvärr så lägger dem på posten ofta ändå korten i julhögen som då tar extra tid att komma fram, men som skall behandlas som ett förstadags brev pga portot.
 
Ja lite yrkesskada från mina 27 år på posten :) 
 
Skickar du julkort? 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

buyersclub.se/friend/sarah9692 Denna sida är nog något för dig! Massa fina fynd!

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Är jag hemma har jag skickat julkort och tycker det varit roligt med handskrivna kort. Men nr vi är borta i december känns det tokigt att skicka korten redan i november. Men jag vet ju att man kan skicka "riktiga kort" med hjälp av mobilen. så jag få se hur det blir. Kanske blir det ett julbrev i stället i år.
Och visst är det rooligt att få julkort.
Kram!

3:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Jag har alltid varit dålig på att skicka vykort och då även innan mobiltelefonens tid :-D Kramis

4:e kommentar, skriven , av ullie:

alltså gud mina kom på porto idag men ja det är som du säger kommer väl fram nästa år
roligare o få kort men skicka bara till "närmsta sörjande " ha ha
kramar o fin julvecka snygging

5:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Det är många år sedan jag skickade ett julkort.
Det har runnit ut i sanden.

Kram och ha en fin dag!

6:e kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

Ja, det gör jag, ca 60 st. Får 30-40. Kan inte tänka mig sluta, det är det viktigaste med julen. Inte jämförbart med näthälsningar!

Svar: Oj det var inte dåligt alls, visst är det roligare med riktigt kort :)
Eva`s blogg

7:e kommentar, skriven , av PaulaHelenas💕:

Nej, skickar inte julkort. Har inte orkar med det på flera år faktiskt!
Lagt ut på FB o sen blir det några sms med mobilen också

Kram

Kommentera inlägget här :