Lchf recept ..

publicerat i LCHF, recept;
 
Ja jag gjorde ju en super god lchf västebottenpaj i går och jag åt en bit till idag. Var ute på pw i morse 1 timme och tog en till pw nu i kväll på 30 minuter ..
 
Bakade även ett lchf keso bröd super gott! men här kommer receptet på pajen ..som är från 56kilo 
 
Pajdeg:
3 dl mandelmjöl
1/2 dl skalade sesamfrön
1 msk fiberhusk
1/2 tsk salt 
40gr smör
1 ägg
 
Sätt på ugn 200 gr
Mixa mandelmjöl & sesamfrön ( jag bara blandar)
Blanda sen ner allt och lägg i en pajform, nagga botten med en gaffel och låt stå i kylen ca 30 min.
 
Paj innehållet:
 
300gr riven västerbottenost
3 ägg
3dl vispgrädde
lite salt
 
Lägg osten på pajdegen i formen, vispa ihopa det andra & häll över och sen in i ugnen grädda i nedre delen ca 25-30 minuter 
 
Serveras ljummen :) tillbehör vad man vill 
 
Bon apetit 
 
Kram 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Tack! Detta ska absolut prövas men jag får nog vänta tills jag kommer hem för tror inte haf får tag i vare sig mandelmjök eller fiberhusk här. Men jag har detta hemma.
Pajen ser väldigt god ut!
Kram!

Svar: Ja den.är väl uppskattad ha en fin kväll kram 💗
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Amanda:

Åh, ser supergott ut! västerbottenpaj är ju sååå gott.

3:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Detta låter så gott!

4:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Det receptet får jag prova någon gång.

Ha en superfin dag!
Kram

5:e kommentar, skriven , av Diana:

Nu blev jag hungrig kram

6:e kommentar, skriven , av Veiken:

Den pajen ser verkligen superläcker ut! Den gick väl åt som smör i solsken?
svar: Vi kommer till Sverige 10 april!
Kramar

7:e kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

Mums!

8:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Åh tackar för recept:) kramar

Kommentera inlägget här :