Alla skall dit!!

publicerat i allmänt;
 
Döden ....ett ord som inte klingar bra någonstans inte hos någon av oss, kan jag tro men det är den enda rättvisan i världen för ingen kan undkomma den.
 
Hemskt? ja jag vill inte dö jag är rädd, jag har sett döden på nära håll, det känns kusligt, men om det stämmer som man hört att det är lugnt & fint på andra sidan så är det väl ok?
 
I unga år tänkte man inte alls på det, men ju äldre man blir så kommer det i tanken ibland. Jag har förlorat mina föräldrar på tragiska sätt. Man känner att livet är orättvist när man förlorar en anhörig, varför just jag? 
 
Barn dör för tidigt ja döden är en ord som klingar mindre bra i öronen, vi har säkert tänkt någongång på hur man önskar att man vill ha det.. Att man kanske kan vara en bra människa den tiden vi är på jorde, är väl ett bra tankesätt?
 
Inte göra andra illa, ta hand om familjen, våra medmänniskor, djur, natur livet är kort men vi kan själv välja hur just mitt liv skall vara, vissa saker går inte att påverka men allt annat kan man...
 
Lev livet var en god medmänniska <3 ta hand om alla som är viktiga för dig, allt går att lösa om man vill och viljan kan vi påverka var & en ....
 
 
Ett långt inlägg men jag kände att det är viktigt så mina tankar blev så idag :) <3 
 
Lev väl!
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ullie:

Beklagar dina föräldrar vännen <3 sorgligt <3
ja jag förstår mej inte på döden varför det ska va så orättvist ofta . o barn finner ja inga ord ens
Hoppas dagen varit bra o ja vi börjar väl bli för gamla :D kramiz

Svar: Sov gott vännen nej vi är unga ❤❤kram
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Asylmamma:

Beklagar verkligen sorgen efter dina föräldrar! Tänkvärt inlägg också... är lite inne på ditt spår, att man ska försöka vara en så bra medmänniska det går den tid man har.. kram❤️

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Livet pågår här och nu och det vill till att ta vara på det., men ålder och sjukdo eller olycksfall och annat rår vi inte på.
Jag har också förlorat nära och kära, gamla som unga och på olika sätt. För makens och min del har vi bestämt hur vi vill ha det när det blir dags. Viktigt för mig och för de som blir kvar.
Och jag har lärt mig under livet att inte skjuta upp något.
Stor kram och tack för kloka tankar.

4:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Tycker döden skrämmer skiten ur mig ibland, men det är väl för att jag mist mina föräldrar också precis som du,man ska ta vara på tiden o ha roligt, kraam

Kommentera inlägget här :