Tjuvar på balkongen ...

publicerat i allmänt;
 
 
Köpte en ljuslykta till balkongen som skulle stå på bordet och tändas på kvällarna, sagt & gjort så köpte jag dom större värmeljusen på ikae för dom varar längre.
 
Satte ett ljus i och en kväll kom jag för att tända upp då var ljuset borta, jag blev fundersam och frågade maken om han tagit det, nej sa han ok hm var är ljuset ..
 
Nog om det satte ett nytt tände det en kväll någon timme bara, sen så nästa gång var det borta igen! nä nu så det måste vara fåglar som tagit dom, för dom lyser nog i soljljuset.
 
Kunde ju inte få ihopa det först ha ha ja så nu tar jag in lyktan när det är ljus i kan ju inte slösa upp hela paketet ...
 
Har du varit med om det ?
 
Kram 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

Alla djur verkar älska ljusmassa, fåglar, möss, hundar...

2:a kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Japp det är skator som snor värmeljus haha det var min granne som talade om det för jag såg så snopen ut när jag såg värme ljus liggandes precis överallt ute.kram

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Jodå, skatorna ser att det glimmar. Bäst att ta in lyktan när ni inte är där...
Kram!

4:e kommentar, skriven , av ullie:

japp de små skatorna är tjuvar här oxå tar alla mina koppar från värmeljusen o flyger iväg har sett det själv sen ja me tjatade på barnen att de tagit dem

Kommentera inlägget här :