Ung i hjärnan ...

publicerat i allmänt, tankar;
 
Alla kommer att bli äldre, dem som redan är äldre vad är äldre? vem bestämmer när man är gammal? för en som är 10år är alla över 20 gamla, så är det ..
 
Men när man passerar 20 och 30 så ser man sällan dem som är äldre och min mamma sa alltid att hjärnan är ännu ung  men jag förstod inte det då för jag var runt 30år ..
 
Men idag gör jag hjärnan är ung, man vill mycket men inte alltid kroppen vill samma och lika länge, ja nu är jag inte såå gammal så kroppen inte vill, men den ändras oavsett man vill eller inte.
 
Lederna ,smärtan kommer med åren, så är det bara, jag har då oturen att ha artros utspritt i kroppen så värmen gör mig gott. Men jag vägrar starka smärtstillande piller.
 
Jag kommer att leva så länge jag kan, jag kommer göra det som faller mig in, jag kommer klä mig som jag vill jag kommer lyssna på dunka dunka så länge jag vill för min hjärna är ung, kroppen ändras men jag kommer fortsätta träna, ta hand om kroppen så den får må bra, så bra det går...
 
Kram å mina söndags tankar <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av starsinlife.blogg.se:

Håller helt med dej! Man blir inte äldre än man känner sig, gäller att hålla sig i form mm. Kram

2:a kommentar, skriven , av Geddfish:

💚så klart 💚 barnasinnet har vi kvar! Kram

3:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Vi är inte gamla Eva!! Du ser inte äldre ut än 25🤗
Såklart att man ska försöka vara ung i sinnet så länge man lever snygging🤗🤗

Svar: Du är ju för goo du :) kram å fin kväll <3
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Ja, man kan ju fundera över vad spm är just äldre. Ålder är ju egentligen bara siffror men visst märker jag också att kroppen inte orkar lika mycket numer som jag vill och önskar den ska göra. Är glad att hjärnan hänger med, men det vet man ju inte hur länge den gör. Försöker att hålla den i form genom att läsa, träna språk, lösa korsorsd och se och uppleva nya saker.
Men barnasinnet har jag kvar och mycket humor och livsglädje.
Stor kram och trevlig kväll.

5:e kommentar, skriven , av Sussi:

Man är inte äldre än man gör sig, tycker jag är ett bra talesätt. Jag, precis som du kommer också göra som jag känner. Det mår man allra bäst av :) Kram

6:e kommentar, skriven , av Gabriella :

Roligt att läsa!!

7:e kommentar, skriven , av Gabriella :

Roligt att läsa!!

8:e kommentar, skriven , av bi:

Ja du Eva man är aldrig äldre än man gör sig och så länge jag lever kommer jag alltid göra det jag vill och strunta i vad andra tycker, kram finaste tjejen ❤

9:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Håller med dig finaste Eva ,jag tänker aldrig bli en sur ful gammal tant. Tänker alltid vara barnslig:) kramar

10:e kommentar, skriven , av Asylmamma:

Vilken fin text! Tror också att "gammal" har mycket att göra med vilken kultur man är i... tror att vi alla är i ungefär samma stadium i hjärnan efter tjugo-tjugofem...

11:e kommentar, skriven , av MALIN:

Jag håller med dig! Grymt bra skrivet! Kram

12:e kommentar, skriven , av ullie:

Du är inte gammal din lilla toka så fin som du är Alltid <3
OCH man är inte äldre än man gör sej så är det ju
Tyvärr mina krämpor får ja väl ha men så är det tyvärr
kramar o va räd om dej skönt o åka iväg snart

13:e kommentar, skriven , av Anita:

Bra skrivet!! Fina du :D kram

14:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Man är inte äldre än man gör sig, sägs det ju.
Kram och ha en fin dag!

15:e kommentar, skriven , av Kattis:

Helt rätt och förstår precis hur du menar med ung hjärna. Jag är endast ett par år över 30 men känner att hjärnan inte är äldre nu än för 10 år sedan trots att det händer saker med kroppen!😛 Hoppas du hade en riktigt bra söndag!

16:e kommentar, skriven , av Gittan:

Visst är det så och ålder är ju bara en siffra. Men det känns ju att man inte orkar lika mycket som tidigare men huvudsaken att man är ung i sinnet. När man var liten så var ju dom på 30 URGAMLA tyckte man då. Ha ha. Stor kram till er och ha det bra.

Kommentera inlägget här :