Inte den tonen!!

publicerat i allmänt;
 
Vi har bott här sen huset byggdes & det är 6 år ca nu allt har varit bra och så men för ca 1 år sedan flyttade det in en kvinna över oss som bor ensam, ca 60 årsåldern tror jag ...
 
Hon har satt massa växter på sin balkong vilket är trevligt, men när man har grannar får man se till att vattna utan att stänka ner andra balkonger eller hur? 
 
Hon har gjort det ca 3 ggr en gång över grillen när vi grillade jag skrek åt henne och då blev det liksom oj inte meningen, sen 2 ggr till efter det ..även hyresvärden har sagt till henne innan. Sen hände det igår igen tur var att vi inte satt fram grillen ännu, men dock nya möbler o dynor.
 
1/4 av balkongen blev dyngsur maken gick upp och sa till henne, hon tyckte det var väl inget, men han sa det är fullt av vatten kom ner o titta ...nej se det ville hon inte hon sa även till min make att du behöver inte ha den tonen till mig..
 
Jag sa till maken att det var tur att det inte var jag som gick upp, för tonen han hade är mildare än min hade varit kan jag lova!! Jag skrev ett mail igen till hyresvärden & han skrev att han talat med henne & om det hände igen så skulle vi höra av oss...
 
Det är inget kul alls att hålla på såhär, men vi skall kunna sitta där utan att behöva vara rädda för att bli dyngsura, och blöta dynor i stolen eller över grillen ...
 
Vad hade du gjort??
 
Kram 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Jag hade gått upp personligen och sagt till för självklart måste man visa grannarna hänsyn vilket även gäller på balkongen. Hoppas att det löser sig på ett smidigt sätt! Själv är jag lite förvånad över att man får grilla på balkongen...

Kram

Svar: Ja men det är elgrill :) kram
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Sussi:

Sen är det ju inte bara vatten. När det rinner över från krukor så åker gärna jord med ner med. Inte kul för dynor och annat. Det blir fläckar av det. Trist att grannen minimerar det..
Kram

3:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Vad trist. Kram <3

4:e kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

Jag hade gått upp och sagt till. Talat om att jag kontaktade hyresvärden, så hon vet att det är allvar.

5:e kommentar, skriven , av Natalia Richardson:

Om det händer igen,skulle jag gå upp och sagt till henne så här.
Nu har både jag och min make sagt till dig. Hyresvärden har sagt till.
Vi har talad med hyresvärden och han sa att om detta inte upphör så kan du bli värkt. Så tänk dig för nästa gång du vattnar blommorna, sen skulle jag ta kort på dyner möbler så ni har bevis.
Kram och lycka till nu.

6:e kommentar, skriven , av ullie:

Ha ha du är som mej eva min ton är INTE o leka me när ja blir arg. haha maken säger ofta ring du i stället som är argare ha ha
uch nä vännen va e det för granne ? ska ni va me i grannsämjan ? hi hi skojar men nää usch ni får be hyresvärden säga till igen blir det skador får hon ersätta
Ha en fin onsdag vännen o ja vi hoppas på massa sol så glad ja va idag utav denna sol !

7:e kommentar, skriven , av Comsi Comsa:


Sånt där blir jag rosenrasande på, det verkar nästan som hon jäklas lite eller så vill hon komma ner på grillmat, hihi... Kram ♥

8:e kommentar, skriven , av Carro:

men usch!! jag hade sagt till!

9:e kommentar, skriven , av bi:

Fy så respektlöst trots att hon blivit tillsagd tidigare .. jag hade blivit rejält förbannad och gått upp till henne ! Kram ❤

10:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Mycket respektlös av damen i fråga.
Jag hade sagt till.
Om det hänt fler gånger trots tillsägningar så skulle min ton inte vara särskilt mild till slut.

Kram och ha en fin dag!

11:e kommentar, skriven , av Ditte:

Jag hade gjort precis som du gjorde. Men eftersom detta är tredje gången det händer att kah kontaktat fastighetevärden för det finns ju tydliga regler vad som gäller och som man som hyresgäst få rätta sig efter. Har saker blivit förstörda hos er borde hon ersätta detta.
Kram!

12:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

En respektlös tanta då:) usch jobbigt med folk som inte förstår bättre, men nästa gång det händer ta en hink med vatten o kasta upp till henne:) kramar

Kommentera inlägget här :