Dagens tanke ...

publicerat i allmänt;
lånad bild...
 
Ja min tisdags tanke går i att undra om man nu inte vet vad det innebär att vara eller ha utmattningssyndrom då tycker jag inte heller att man skall uttala sig på en massa dumma sätt, som lätt görs av folk som saknar kunskap.
 
Det är inte så lätt heller att få dem att förstå på jobbet varför jag inte är som jag brukar att vara, jag vill, men orkar inte, hjärnan stänger ner. Jag kämpar på för att komma ihåg det som är viktigt.
 
Kom tex på jobb i går trodde det var fredag! jag gick kanske på 1/2 varv men brukar går på full speed men orken finns inte. Jag försöker att förklara att jag är inte som jag brukar så ni vet ..och jag hoppas dem förstår 
 
Min underbara man förstår vad jag går genom, men det finns mer att förstå bra info finns på nätets sidor oxå. För vet man så är det lättare att förstår tillståndet.
 
Men jag måste själv bromsa, vila mellan varven osv så jag måste ta allt på allvar. Nu skall jag göra lite frukost sen bara vara fram tills det är dax att åka till jobbet.
 
Ha en ljuvlig dag alla fina detta var min dagens tanke :) 
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Tyvärr förstår långtifrån alla det men det viktigaste är ändå att ha stödet från nära och kära. Men visst skulle det underlätta om alla kollegorna också förstod.

Kram och var rädd om dig <3

2:a kommentar, skriven , av Linda din dotter :

Jag älskar dig fina bästa mamma, styrkekram <3

3:e kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

Den som kan hjälpa dig mest är ju du själv, men för det måste du ha andras förståelse!

4:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Det finns allti okunniga och folk som inte vill förstå vad man går igenom. Strunta i dem o h tänk bara på dig själv, de dina och din man som förstår precis hur du är som Eva// kramiz

5:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Fina du 💕💕styrkekram till dig avskyr stress varför måste folk alltid stressa jag blir stressad av folk som stressar 🤣💕kram

6:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Fina du 💕💕styrkekram till dig avskyr stress varför måste folk alltid stressa jag blir stressad av folk som stressar 🤣💕kram

7:e kommentar, skriven , av Ditte:

Det är viktigt att du har hand om dig och jag önskar verkligen att din arbetgivare ska ge dig arbetsuppgifter som känns mindre betungande. Hoppas också att psykologen kan hjälpa dig med redskap. Och viktigt är ju att ni tillsammans kan se vad som kan fungera för dig på atbetsfronten.
Önskar dig det bästa och ta hand om dig.
Kram!

8:e kommentar, skriven , av bi:

Kram fina bloggvän ❤

Kommentera inlägget här :