Grekland

publicerat i allmänt;
 
 
 
Semester är ju mkt sol & bad för oss, men jag vill gärna upptäcka oxå runt ön och vad finns att se?
 
Hyra bil är ett bra alternativ då kan man ta sig runt oavsett avstånd. Men tex på Naxos där är det enkelt med moppe som tar oss runt.
 
Vi var även på ett gamalt ställe där dem gjorde olivolja förr super kul att se, köpte med oss riktig olivolja hem.
 
Samma är det med honung, underbart att köpa ett eller 2 glas från öborna. Honungen är ju såå god, sist hos svärmor hade  hon fått några stora dunkar olivolja då hon äger olivlundar men tar inte hand om dom, utan det gör andra men hon får hem 1-2 ggr om året dunkar med riktig olivolja från eget land.
 
Underbart!! 
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Birgitta Jacobsson:

Härliga bilder, det är något visst med den olivoljan jag tror det var där ifrån vi fick en av er sist vi sågs.
Stor kram och hälsa maken.

Svar: Japp det var det Gittan hälsa du med kram å sov gott
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av JoJo:

åh så härliga bilder. man längtar verkligen efter sol och värme när man ser dom :) kram vännen <3

3:e kommentar, skriven , av Znogge:

Vilka underbara bilder så man kan inte annat än att längta...

Kram och ha en fin kväll <3

4:e kommentar, skriven , av ullie:

åhh tyvärr kan man väl inte ta hand om oljsan med hem .

men så mysit säger ja o honung gillar ja massa
fina bilder vännen

japp sover ofta omkring 03-11 ungefär men ibland har ja ju svårt o sova o somnar typ fem liksom blää
kram fina

5:e kommentar, skriven , av blondina:

sv; Men fyy ja ibland hoppar man över rasten, man hinner liksom inte ta rast :( sov gott du med, ta de lugnt nu kramar <3

6:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Härliga foton.
Förstår att du trivs där och längtar tillbaka.

Kram och ha en toppendag!

7:e kommentar, skriven , av wiolettan:

Vackra och soliga bilder, förstår att det är härligt där, himlen är så blå.
På semestern vill jag alltid gå runt och se saker, ligga och sola har jag svårt för.
Trevlig dag.
Kram!

8:e kommentar, skriven , av Marie:

Olja i sverige går icke att jämföra med grekisk, så god.
Är lite dålig på kommentera nu för tiden men jag läser varje dag;-)
Trevlig helg & Kram!

9:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Så härligt med egen olivolja 👌lyx kramar

10:e kommentar, skriven , av Ditte:

Naxos är ju en ö jag tycker mycket om och här är det perfekt att hyra scooter och ta sig runt. Det gjorde vi också och då med döttrarna bakpå.-
Smidigt också att ta båtar härifrån och besöka andra öar. Jag gillar Naxos natur bättre än Kretas och en del andra öar ädr jag tycker det är alltför kargt och torrt.
Frstår att ni längtar.
Kram!

11:e kommentar, skriven , av Emma Thorsell:

Åh jag älskar Grekland och åker dit om en månad :)

Kommentera inlägget här :