Vet varken in eller ut ..

publicerat i allmänt;
 
 
För första gången så vet jag inte in eller ut vad jag skall rösta, förr har det varit ett självklart val, men inte längre.
 
Dax för förändringar känner jag alla fall, så jag har läst dom olika barometrarna o fått svaret för de frågor jag tycker är viktiga.
 
Men vi måste förrösta då vi är borta på valdagen, men då är frågan när kommer röstkorten? en fördel om man har fått det liksom.
 
Aja det löser sig nu, jag vet var jag skall gå så kortet får komma så röstar jag onsdag eller torsdag nästa vecka, känns skönt att få det gjort.
 
Fredag i dag åh va mysigt, det var makens sista dag i dag ( om inget extra dyker upp i helgen) jag har lörd,sönd,månd kvar till mina 5 v börjar gälla.
 
Hur ser din fredag ut?
 
Kram 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ejmis:

Tror röstkorten kommer till veckan. Det är nog många som är förvirrade inför detta val, jag är det i alla fall. Det självklara valet finns inte längre. Jag har gjort flera tester på nätet för att se vilket parti jag är närmast...det blir spännande och lite jobbiga veckor framöver.

Svar: Ja för man måste ju kunna rösta om vallokalerna öppnas för just oss som inte kan på dagen liksom :/
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag är helt på det klara om vem jag skall rösta på.
Kram
Viveka

Svar: super bra! pendlar själv mellan 2 får se ...trevlig fredag kram
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Man kan väl poströsta?
Ja, det ordnar sig säkert.
Min fredag är slö idag, ja det har hela veckan varit, rätt så. Men skönt. Kram!

4:e kommentar, skriven , av Znogge:

Jag ska jobba som vanligt och i kväll blir det lugna gatan, den saken är säker! Själv vet jag inte heller hur jag ska rösta...

Kram

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag vet hur jag ska rösta. Viktigast att mota bort ett parti känns det som. Kommer oxå att förtidsrösta, det gör jag jämt. /E-L

Svar: Ja men man måste väl få röstsedeln innan??
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av Ditte:

Jag kommer att rösta olika i riksdags och kommunalvalet. Och jag vet vad det blir. Uteslutningsmetoden och det jag tycker är viktigt har fått styra. Tror att jag också kommer att poströsta. Men är jag hemma går jag till vår vallokal.
Fint väder och jag är på väg att hämta äldsta barnbarnet i Uppsala som ska bo över. Kulturfestival och mycket på gång i Stockholm. Kram och trevlig fredag.

7:e kommentar, skriven , av Ditte:

Visst är det svårt att veta för genast efter valet har löftena glömts bort. Jag kommer att rösta olika i kommun och riksdagsvalet. Men jag har bestämt mig. Är jag hemma går jag till vallokalen men annars poströstar jag.
Här i Stockholm pågår Kulturfestivalen så ett besök blir det där. Mycket som händer.
Önskar dig en fin fredag. Kram!

8:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Jag är också totalt förvirrad den här gången och ha en fortsatt fin dag! Kramis

Kommentera inlägget här :