Allt lite brun ..med skydd

publicerat i allmänt;
 
Folk säger ofta jag använder inte solkräm för jag vill bli brun, men det är ju inte därför vi använder det utan för att inte bränns oss, jag själv använder ALLTID solkräm både ansikte o kroppen.
 
Ofta oxå jag har solfaktor 30 fast jag varit utomlands i maj för här hemma blir man snabbt bränd & det vill jag undvika.
 
Jag har både hatt o solglasögon men blir ändå brun, inte för att jag kämpar för att bli brun, men man känner sig lite fräschare om man som jag ovan inte har nåt smink.
 
Skönt att slippa ibland bara fyller i mina bryn & lite glans på läpparna *voila* så kan man ge sig ut :) 
 
Har du solskydd?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Det händer oftare nu än förr.../E-L

2:a kommentar, skriven , av Geddfish:

Jag har nog slarvat med solkräm men å andra sidan har jag aldrig pressat i solen utan gått undan ibland. Blir inte heller röd. Men använder solskyddsfaktor i ansiktskrämen på dagen, nu på senare tid. Bra att skydda sig.
Fin bild på dig! Kram

3:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Jag måste erkänna att jag blivit bättre på solskydd nu 😄👍☀️Man känner sig alltid fräschare med lite solbränna och skönt att slippa smink sommartid ,kram

4:e kommentar, skriven , av ullie:

hemma har ja knappt alddig skydd men utomlands i början får se hur det går nu när vi solat hemma me . såg du ja ska till kreta?? tjohoo blev klart i dag så härligt
ja känner mej alltid fräschare när man e brun
kramar gumman

5:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Nä, det är jag dålig på men å andra sidan ligger jag aldrig och solar.
Jag blir brun av att vara ute, gå till byn osv men bränner mig aldrig.

Kram och ha en fin dag!

6:e kommentar, skriven , av PaulaHelenas💕:

Använder solskydd. Det lärde jag mig av min mamma.Jag är så ljus så jag bränner mig så lätt.
Ha en fin fredag
Kramar

7:e kommentar, skriven , av Znogge:

Ja, jag använder alltid solskydd för jag har inte minsta lilla lust att bränna mig. Men en släkting till mig som är läkare menade på att vi egentligen inte bör vara i solen längre än vad vi klarar utan solkräm. Att den ibland ger en falsk säkerhet...

Kram och ha en härlig fredag <3

8:e kommentar, skriven , av Ditte:

Numer solar jag aldrig men jag har en receptbelagd solkräm till ansiktet med +50 och helt utan skadliga kemikalier. Det finns oftast gott om dem i vanliga solkrämer och som reagerar på kroppen när man är i stark sol. Sedan har jag en med faktor +30 till fötter och armar och andra delar där solen tränger igenom. Men bäst är att ha på en sval långärmad blust i tunn bomull. Ger skydd motsvarand 30.
Mina solskador gör att jag kan ta ett dopp men strandliv blir det inget.
Kram och trevlig fredag.

9:e kommentar, skriven , av bi:

Absolut ett måste faktor 30 men nuförtiden är jag försiktig med ansiktet .. så fin å brun du är vännen 👍

Svar: tack sötnos kram å fin helg 💙
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :