Ibland blir det för tungt

publicerat i allmänt;
 
 
Fick ju utmattningssyndrom för ca 2 år sedan och var hemma i ca 1 år och har nu jobbat ca 1 år efter det..jag som är stark självständig, frammåt fått 3 barn klarat saker i livet som man inte borde ( gå genom) 
 
Jag kommer ihåg en dag på jobbet stod jag där mitt i dagrummet, plötsligt försvann allt för mig, visste inte vad jag skulle göra allt blev mörkt i sinnet ..
 
Gick hem o sen var jag ju hemma ett bra tag ca 1 år började jobba 25% sen ökade jag, trodde sen att jag var bra & allt det hemska kommer inte tillbaka. Mardrömmar, sömnsvårigheter, ingen ork, ville bara vara ifred i tysthet då var det bäst. Jag blev för ca 3,5 vecka sedan ( just innan vi reste) ner skickadad på den vån jag blev sjuk, jag fick ångest, muntorrhet, tryck över bröstet, tårarna kom.
 
Jag sa till min kollega jag kan inte gå dit, berättade för samordnaren o jag sa jag kan inte gå själv, tog med min kollega. Efter den gången har jag fallit 2 steg ner i svarta hålet* som jag kallar det. Hur kan det vara ok att skicka ner mig??? chefen var ej på plats denna dag. Idag ringde den vån till min mobil ( nr är inlagt) jag fick igen tryck över bröstet bara stirrade på mobilen!!!! VARFÖR !!!!! ringer dem mig???? jag är inte på den vån mer o jag är FRI idag. Skickade sms nej då hade det blivit nåt fel sa dem i sitt sms.
 
Gud jag är så ledsen över att behöva känna såhär, tårarna rinner för mina kinder jag måste skriva av mig, maken jobbar jag är ensam hemma det känns tungt, jag vet att det säkert blir bättre, men jag måste väl slippa att gå dit igen, slippa jobba med ångest, jag vill bara jobba o känna glädje för jag älskar att jobba, vill inte bli dålig igen jag vägrar. 
 
Allafall inte för en längre tid, kanske behöver jag vila & återhämtning, jag får se hur det går för min psykolog säger att återhämtning är såå viktig....
 
Behövde skriva av mig, hoppas chefen förstår allvaret i min situation, det gäller ju arbetsmiljö, ingen och ingen skall må dåligt på sitt jobb.
 
Tack för ni finns här <3 
 
Kram å god natt 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ullie:

nej men åhh gumman <3 vet precis hur du menar då ja hade det 2010- 2012 nästan så vet o nu när allt varit har ju ångesten kommit igen
jobbigt att känna så så ring din psyk o fråga om mera tid i fall du känner
hur gick mötet med chefen va det i morg? eller idag?

Tänker på dej gumman skriv gärna ja e hemma i fall du behöver
0737175104 i fall du behöver finns här <3 kramar om

Svar: Tack gumman, har sparat ditt nr :) du får oxå ringa mig om du vill finns oxå för dig <3 stor kram
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av eval8:

Det tar tid att återhämta sig. Du försöker ju bromsa i tid iallafall, hoppas det reder ut sig så du mår bra snart igen!

3:e kommentar, skriven , av Znogge:

Hoppas att du har talat med chefen din om detta för det borde väl vara en självklarhet att du inte ska jobba på den avdelningen mer. Hoppas verkligen det går att ordna och att du har en bra chef.

Kram och var rädd om dig <3

Svar: Ja det är hennes skyldighet att se till att jag har rätt rehab har läst på ang just detta kram å njut av dan kram<3
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Känner med dig, lyssna på kroppens signaler och var rädd om dig!

Varm Kram

5:e kommentar, skriven , av Ditte:

DE ska absolut inte ens ringa till dig om jobb på denna våning. någor som chefeen måste göra klart. Du ska vara på den våning ädr du trivs och känner att du mår bra. Och din chef ska se till att du har en bra arbetsmiljö. Hon vet att hon har ansvaret för den men så viktigt att du talar med henne om detta. Ev, kansk ehon kan komma med på ett möte med psykologen om hon inte öfrstår allvaret i det hela- Håller tummarna öfr att det blir ett bar samtal och att du inte längre ska vara orolig.
Stor kram!

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej oxå utbränd! Med massa ångest o Depp! Har du blivit bättre?

Svar: Ja jag är ju sjukskriven för mitt återfall just nu :( allt är upp o ner själv då??
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :