Äntligen ..

publicerat i allmänt;
 
Äntligen en ledig dag den var efterlängtad vill jag lova, och jag sov till 09.45 helt underbart. På agendan står det massage & sen fika med min vännina en stund.
 
Sen hämtar maken upp mig & vi har lite att göra under dagen då vi snart reser iväg. Pratade med svärmor häromdan och det är så roligt då jag gärna säger det jag kan på grekiska sen växlar man till svenska så det blir en salig mix *s*
 
Men man skall ju använda det man kan annars lär man sig aldrig språket, jag är hel kass på gramatik så därav blir det oxå svårt med ett nytt språk, gramatiken på grekiska  är inte lätt.
 
Men nu skall jag njuta av kaffet för snart har jag tid hos massören & det blev en aning stressigt plötsligt.
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vad härligt att du är ledig idag och ha en fin dag! :-D Kramis

2:a kommentar, skriven , av Znogge:

Vågar man inte använda språket lär man sig inget. Men vad gör det om det blir fel för alla har ett intresse av att förstå varandra.

Så skönt med en ledig och avkopplande dag!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Angelica Wåhlin:

Vad skönt att bara få sova ut :D

4:e kommentar, skriven , av Islycka:

oj så härligt det ser ut vid stranden

5:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Härligt att ha greklandresan framför er. Jag vet hur jobbigt det är med ett annat språk och speciellt verbböjningarna. Man måste våga att utmana sig själv.
Kramiz

6:e kommentar, skriven , av Ditte:

Låter som en behaglig arbetsfri dag. Lite blandade trevligheter.
Med språk är dte ju viktigt att man hela tiden hör det i vardagen och använder det så gott man kan för att behålla de kunskaperna man kan. Och alltid kul att fylla på med nya. Säkert kommer en del tillbaka nu när ni är borta ett tag och du har större chans att prata.
Önskar dig en fin kväll också.
Kram!

7:e kommentar, skriven , av Camilla Persson:

Vad härligt med havet och stranden sådär 😌

8:e kommentar, skriven , av eval8:

Ledig dag är inte fel, det fick jag oväntat i måndags. Hoppas massagen var skön!

Kommentera inlägget här :