Ett bra avslut & hundbiten

publicerat i allmänt;

Vi var ju ute på en roadtrip i går hela dagen så man var rätt så trött på kvällen.

Men vi åkte ner i byn tog en våffla o frappe då vi bara ätit en lättare lunch på dagen, när vi gjorde oss ordning kom grannen in, en man i min ålder sågerns bästa vän, hjälper svärmor en hel del sa atr han blivit biten i byn av en hund.

I ena skinkan han luktade en del alkohol när han kom in här, vet inte om det kan bero på det eller när han kört moppe. Hundarna är iofs vilda men att bara bita sådär nja jag vet inte. Många hundar har farit illa oxå o avskyr män. Men jag är reserverad oavsett när vi är ute. 

Nu kaffe på terassen sen stranden,tänkte påbörja min bok,får se om det går..

Njut å trevlig fredag 

Kram 💙

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av eval8:

Så gott det ser ut! Hundbiten är förstås mindre trevligt att bli :(
Njut av fredagen!

2:a kommentar, skriven , av Znogge:

När jag hälsade på yngsta fröken i Kalamata cyklade vi genom olivlundarna för att komma till den närliggande kamla byn. Det var snarare regel än undantag att vi blev jagade av ilskna vakthundar vilket var obehagligt. När vi promenerade i byn var det däremot aldrig några problem. Tyvärr blir inte alla hundar så väl behandlade vilket kan vara en förklaring. Det är faktiskt mycket ovanligt att en hund går till angrepp utan anledning. Men visst är det klokt att alltid vara försiktig.

Kram och ha en härlig fredag <3

3:e kommentar, skriven , av bi:

Inte trevligt bli hundbiten .. Ha det gott du å maken och njut varje minut ✌🍀🌻💖

4:e kommentar, skriven , av Anneli:

Oh så gott, den skulle jag vilja ha nu..

Ja man får passa sig för hundarna, jag är ju sån så jag vill gärna klappa dom, även katterna men det gäller att hålla tillbaka o ta det lugnt.

Trevlig helg, kramar ♥

5:e kommentar, skriven , av Miss Baby Peaches:

Men så gott det ser ut!

Svar: Ja maten smakar så bra här oxå ☀️😁
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :