Kalimera måndag

publicerat i allmänt;

Kalimer * god morgon* efter en natt med ok sömn är det som en klocka som vaknar 9.00 ( 08.00) svensk tid svärmor är igång med att prata i telefon redan...

Jag går upp fixar kaffe frågar vem det var hon pratade med, hon ringde runt till dem som har namnsdag, för det är stort här. Gratta är ett måste.

Hon ville oxå veta vad vi ville äta idag, det ville hon veta igår vid middagen, hon är bara för underbar, pussa o krama henne gör jag varke morgon, kväll o när vi går ut o kommer hem, thats the greek style 🇬🇷

Jag avnjuter mitt kaffe i solen på terassen, hör både tuppen gal och duvorna samt kvitter från andra fåglar, men även bilarna höras från vägen ( dom kunde jag va utan)

Sen mot stranden o njuta 

Ha en super fin måndag 

Kram ❤

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Namnsdagar är stort kring medelhavet och i katolska länder så det är viktigt.

Kalimera och kram!

Svar: visst är d så hoppas allt är bra med dig o även lilla Sonja kram å fin måndag ❤
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Känner igen det, att avsluta ett telefonsamtal med svärmor tar 5 min...hej då..hälsa barnen ...vad kul att du ringde....vad ska ni göra idag...och så är samtalet igång igen...haha!

Svar: ha ha ja du är som jag gift med en grek
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Beauty Maniac:

Det där med namnsdagar hade jag ingen aning om, visste faktiskt inte att de hade namnsdagar i Grekland :O
Skönt att du får njuta!

Svar: det firas mer än födelsedag 💙🇬🇷
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Låter underbart! Kram

5:e kommentar, skriven , av Ditte:

Låter både avkoppande och skönt! Och en lantlig miljö är det förvisso.
Önskar er en fin dag och säkert blir det god mat även i kväll.
Kram!

6:e kommentar, skriven , av eval8:

Låter hur mysigt som helst!

Svar: Ja o man uppskattar det mer o mer för varje gång 🌴🌴☀️
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :