Kommer till nytta ..

publicerat i allmänt;
 
 
Igår när jag jobbade så hade maken rotat runt lite här hemma, hittade lite danska pengar och så bra när det kommer till nytta när vi åker då ju, inte att förkasta alla fall.
 
Det är ju inte så billigt i DK och man förlorar en del så vi betalar med kort växlar bara in 1000kr så man slipper ha pengar med sig hem igen, visseligen åker vi i maj och då kan man fika för dom på kastrup.
 
Även lite euro hittade han men dom kommer ju gå åt sen så ingen fara alls, det är sallan vi har kvar pengar men ibland så händer det *S*
 
Hur gör du med pengar som blir kvar?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av JoJo:

får jag pengar kvar när jag har varit iväg så spar jag dom, för troligtvis kommer jag få användning av dom igen :) ha en fin kväll pinglan! kraam <3

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Euro blir det kvar en del men eftersom vi reser så ofta är det inga problem. Men åker jag till ett land som inte har euro tar jag ut där på kort och får en bättre kurs än på Forex. Där kan man växla tillbaka men till en dålig kurs. Vet ungefär hur mycket som går åt och restaurang och hotell betalar vi alltid med kreditkort. Blir billigast. Kostar ju inget om man nästa månad betalar tillbaka det man använt. Dock viktigt att se upp med vilka kort man har.
kram!

3:e kommentar, skriven , av Amanda (Swedish Passport):

Jag lägger alla utländska kontanter i en sparbössa och tänker att det bara är att ta ut de pengar jag behöver när jag reser till det berörda landet - vilket aldrig händer, haha! Har alltså en hel del olika valutor i den sparbössan som förhoppningsvis kommer att användas någon gång innan de blir ogiltiga, gäller bara att komma ihåg dem när jag väl ska ut och resa ;)

4:e kommentar, skriven , av eval8:

Sparar tills nästa gång. Men då glöms de bort. Hoppas inte Danmark har bytt pengar, Norge hade visst det...

5:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Tittar in och önskar dig en fin dag!

Kram

6:e kommentar, skriven , av Veiken:

Vi sparar dom till nästa gång. Det blir ett bra tillskott då- Kram

7:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Ja, jag har väl gjort mig av med de flesta svenska mynt. Jag gillar dock inte att man ska plocka bort mynt och sedlar. Jag vet att det är så på vissa affärskedjor. I Spanien tror jag inte ens att det har kommit på tal. Jag hittar fortfarande danska pengar liggandes lite här och där🤗
Kram

8:e kommentar, skriven , av Znogge:

Handlar det om euro så sparar vi dem bara till nästa resa. det är inte lönt att växla in igen. I Danmark betalar vi med kort.

Kram

Kommentera inlägget här :